Miten korjata kelankiinnike
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Miten korjata kelankiinnike
10´Vulcan X:än kelankiinnikkeessä sen kierrettävän holkin kierteet "lyövät yli" kiristettäessä. Mitenkäs tuon korjaisin.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Ei hemmetti Taidan mieluummin kiinnittää kelan rautalangalla.Mikey kirjoitti:Kelakiinnikkeitä saanee Kössiltä? Se vaihtaminen meneekin sitten jo urakasta, kahva veks, vaparenkaat veks jne...
Ja mikä perhanan "Kössi"?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Putkiklemmat lienee "nätimpi" ratkasu verrattuna rautalankaan
Ihan offtopiccina Jos liimaa sillä laajenevalla epoxilla nii miksei kiinnikettä ja kahvaa voi latoo persiistäpäin paikalleen? Ei tarttis rinkuloitten kans pulata.
Ihan offtopiccina Jos liimaa sillä laajenevalla epoxilla nii miksei kiinnikettä ja kahvaa voi latoo persiistäpäin paikalleen? Ei tarttis rinkuloitten kans pulata.
"The Reel is beautiful and has a neat abu garcia emblem that shines brightly."
Se olis aivan liian helppoa. Ja sitä paitsi se on uretaaniliimaa mikä laajenee.Poju kirjoitti:Putkiklemmat lienee "nätimpi" ratkasu verrattuna rautalankaan
Ihan offtopiccina Jos liimaa sillä laajenevalla epoxilla nii miksei kiinnikettä ja kahvaa voi latoo persiistäpäin paikalleen? Ei tarttis rinkuloitten kans pulata.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Ja toiseksi se kelakiinnike ei vaan yksinkertaisesti tule tuota takapään kautta pois. Siis jos oikein mitoitettu kelakiinnike. Joutuu silloin aika paljon täytematskuu laittaa sinne väliin jos noin sen tekis.Sup78 kirjoitti:Se olis aivan liian helppoa. Ja sitä paitsi se on uretaaniliimaa mikä laajenee.Poju kirjoitti:Putkiklemmat lienee "nätimpi" ratkasu verrattuna rautalankaan
Ihan offtopiccina Jos liimaa sillä laajenevalla epoxilla nii miksei kiinnikettä ja kahvaa voi latoo persiistäpäin paikalleen? Ei tarttis rinkuloitten kans pulata.
Puukala...ainoa oikea haukipeli....
Ehdotan letkunkrisitintä.. Kelan jalka saa vähän malmia ympärilleen, niin pysyy isommassakin tärpissä kiini..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Eilen jo kokeilin, mutta ylilyövä kohta on niin kierteen loppupäässä (kun kiristys on "lopussa" ja kela miltei kiinni), että kyseinen kohta kierteestä ei näy missään asennossa. En siis saa sinne putkiteippiä laitettua.Jarziger kirjoitti:Jos se kiinnike ei oo oikeesti halki, niin koitapa tuota putkiteippiä ekaks, tiivistää kummasti kierteet pitäviks.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Mikä on liimasukka? Onko sama asia kuin kutistesukka?Piatu kirjoitti:Liimasukkaa tuplakerros. Tulee siisti ja pitävä.
Jos tuota laittaisi, niin laitettaisiinko siihen kierrettävän holkin päälle, vai mihin kohtaan?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Kierrettävän holkin päälle vai otetaanko ensin holkki pois?jones kirjoitti:Ehdotan letkunkrisitintä.. Kelan jalka saa vähän malmia ympärilleen, niin pysyy isommassakin tärpissä kiini..
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Holkki pois ja sitten jotain pientä pehmustetta kelan jalustan päälle ettei letkunkiriste naarmuta kelan jalkaa.. Näin tuossa yhdellä kaverilla, että oli sipaissut ohutta vaahtokumia kelan jalan ja kiristimen väliin. Hyvin toimi.Tyrä kirjoitti:Kierrettävän holkin päälle vai otetaanko ensin holkki pois?jones kirjoitti:Ehdotan letkunkiristintä.. Kelan jalka saa vähän malmia ympärilleen, niin pysyy isommassakin tärpissä kiini..
Ainoa mitä pitää miettiä ennen tuon kiristimen laittoa on se, että tuo kiristin on aika iso ja saattaa haitata joissain tapauksissa hyvän otteen saamista..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Tai sit sellane kiinnike joka sidotaan siihe vavan päälle
http://shop.mudhole.com/LS7BB-Plate-Typ ... tegory=724
http://shop.mudhole.com/LS7BB-Plate-Typ ... tegory=724
"The Reel is beautiful and has a neat abu garcia emblem that shines brightly."
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: 08:47:07 05.04.2006
- Paikkakunta: Lohja
Vulcanin "ominaisuus" eli tyyppivika. Kelankiinnike liian pitkä ainakin döörille, muista keloista ei tuossa vavassa tietoa. Kokeile aluksi vaikka maalarinteippiä kelan jalkaan molempiin päihin, monta kierrosta, näin kiinnike ei ruuvaannu ihan tappiin. Yhteen ysiin olen joutunut laittamaan uuden kiinnikkeen, kun mikään ei auttanut.
Joskus onnistuu, toisinaan myös paremmin.
Täälhnä tää perkeleen Kössi on tosin ilman öön pilkkuja
Tuo perseestä sisään onnistuu mikäli kelankiinnike ei ole blank-through mallia.
Eli tutkisinpa ensin kuinka paksu aihion tyvi on ja sitten mausseri käteen ja mittailua tyvestä ja kelankiinniikkestä mikäli näyttäis mahtuvan niin, korkki helvattiin, ei tosin kyllä lähde muuta kuin rikkomalla persuksen kautta. mutta korkkivaihtoon samalla kerralla ja sen verran hulppeammalla reiällä että saa sen sieltä peräpään kautta paikalleen, ja petaus ja liimat välhiin
Tai traditional style tyvi-osasta renkaat irti, keittäminen/lämmittäminen että saa etukahvan ja paskan kiinnikkeen veks, sitten uutta kiinnikettä ja etukahvaa tilalle. Niin ja ne renkaat paikalleen. Ja lakkaus.
Ei paha homma kaiken kaikkiaan, suosittelisin tuota traditional styleä oikeastaan helpompi ja edullisempi. Mutta ainahan voi chopata koko vavan uusiksi eli vaihtaa samalla kaikki renkaat parempiin, tehdä viksummat sidokset, panna paremmat korkit jne.
Tuo perseestä sisään onnistuu mikäli kelankiinnike ei ole blank-through mallia.
Eli tutkisinpa ensin kuinka paksu aihion tyvi on ja sitten mausseri käteen ja mittailua tyvestä ja kelankiinniikkestä mikäli näyttäis mahtuvan niin, korkki helvattiin, ei tosin kyllä lähde muuta kuin rikkomalla persuksen kautta. mutta korkkivaihtoon samalla kerralla ja sen verran hulppeammalla reiällä että saa sen sieltä peräpään kautta paikalleen, ja petaus ja liimat välhiin
Tai traditional style tyvi-osasta renkaat irti, keittäminen/lämmittäminen että saa etukahvan ja paskan kiinnikkeen veks, sitten uutta kiinnikettä ja etukahvaa tilalle. Niin ja ne renkaat paikalleen. Ja lakkaus.
Ei paha homma kaiken kaikkiaan, suosittelisin tuota traditional styleä oikeastaan helpompi ja edullisempi. Mutta ainahan voi chopata koko vavan uusiksi eli vaihtaa samalla kaikki renkaat parempiin, tehdä viksummat sidokset, panna paremmat korkit jne.