Pilkkikengät

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Pilkkikengät

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

elikkä laittakaa infoa kengistä mitä teillä on ollu käytössä..
hyvää ja huonoa kumpaakin kaivataan..pitäs varmaan tänä talvena hankkia uudet kengät..


pari vuotta sit ostin uudet mut ei ne ole kyllä oikein hyvät..
painoa liikaa eikä ne ole kovin lämpimät..

elikkääs kommenttia kehiin..
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Viime talvena ostin vahojen tilalle Kamik Goliath saappaat ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kevyemmät kuin vanhat Kamikit, mutta loistavan lämpimät. Tähän mennessä parhaat pilkkijalkineet mitä omalle kohdalle on sattunut.
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

heittäkää samalla hintaa vähän mitä maksaa ja onko irrotettavat vuoret yms..aikonaan mulla oli ne kuuluisat power bootsit mitkä oli alkuun hyvät mut siihen se sit loppukin..pinta halkes ja kengän sisällä oleva "karva" katos käytön myötä ja kengästä tuli kylmät..
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Kamikit olivat siinä 120€ luokassa, irrotettava sisäkenkä kuuluu asiaan. En pilkkihommissa suosi kiinteä sisuksista kenkää, tuon sisäkengän saa kuivattua huomattavsti paremmin ja kun nuo olosuhteet joskus pilkkireissuilla on mitä on, niin sisäkenkä kuivuu paremmin kuin koko saapas.
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Mulla ollu käytössä nokian huopavuorikumpparit.
Hyvin pärjänny niillä kovemmassakin pakkasessa.

Joskus kun vähän lunta jään päällä ja keli plussan puolella jalassa ollu meindelin korkeavartiset vaelluskengät.

T: Sami
kaisa_maisa
Pikkuhousuton anti-ankka
Viestit: 1066
Liittynyt: 00:22:26 20.06.2006
Paikkakunta: Pelottavan liki Poria

Viesti Kirjoittaja kaisa_maisa »

sampukka kirjoitti:Mulla ollu käytössä nokian huopavuorikumpparit.
Hyvin pärjänny niillä kovemmassakin pakkasessa.
tämmöset miullakin käytössä, sillä lisäyksellä että ovat iskän vanhat, ja kokoa 46 :lol: hyvin kulkee kuiteski..
kauneus on vain valokatkaisijan päässä...
Avatar
kirppu
Viestit: 3056
Liittynyt: 09:01:56 14.10.2006
Paikkakunta: Pielavesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Mulla oli monta vuotta nokialaiset irrotettavilla vuorilla.Toimi tosi hyvin.Nyt niitten laatu on huonontunu.Vaihdoin tsekkiläisiin,joissa on vuori kiinni.Ei oo niin hyvät,eikä lämpimät.Eikä kuiva niin nopeesti.Kovemmille keleille olen ajatellut ostaa sellaset mustat pilkkikengät,oliko ne nyt powerbootsit tai jotain.
-ahven on paras kala-

[email protected]
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

power bootseja ei saa enään tai sit on vanhaa varastoa .. tuotteen nimioikeus kanadalaisella firmalla ja ei myy ihan pikku rahasta ... myydään nykyään P.orginal nimellä nuita kenkiä
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

ne power bootsit ei ollu kun aikansa hyvät kuten aiemmin kerroin..hinta laatu suhde ei täsmää joten en suosittele..

noihin vois muutkin antaa kommenttia eli irto vuori vai kiinteä kenkä..
itellä ei ole koskaan ollu irto vuorellisia kenkiä ,joten kommenttia kaipaillaan...
antsu
Viestit: 45
Liittynyt: 13:59:58 08.09.2006
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antsu »

Turdus kirjoitti:Kamik Goliath saappaat ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tähän mennessä parhaat pilkkijalkineet mitä omalle kohdalle on sattunut.

Näin
Avatar
pikeye
DR. Philli
Viestit: 1372
Liittynyt: 22:55:26 21.08.2006
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikeye »

kirppu kirjoitti:Mulla oli monta vuotta nokialaiset irrotettavilla vuorilla.Toimi tosi hyvin.Nyt niitten laatu on huonontunu.
Omassa käytössäni on ollut Nokian huopavuorisaappaat (Kaira) vajaat kymmenen talvea. Ei valittamista (ostohetkellä olleen) laadun suhteen. Käyttötunteja ja käveltyjä kilometrejä en ole laskenut, mutta pinnan halkeilua ei ole vielä havaittavissa.

Jalkojen paleleminen on yksilöllistä ja riippuu mm. pilkintämuodosta (=kuinka paljon ollaan liikkessä) sekä muusta vaatetuksesta, joten Nokian Kairojen suhteellisesta lämpimyydestä en osaa sanoa. Omissa saappaissani ei ole ollut koskaan irtopohjallisia; parin (puhtaan) villasukan kanssa saappailla on tullut toimeen -20 asteen kylmemmälläkin puolella. Kylmin pilkkikeli on ollut -30 astetta. Saappaiden irtovuorit on otettu kengistä kuivumaan joka käyttökerran jälkeen, ja ne on pesty kerran vuodessa.
Viimeksi muokannut pikeye, 20:33:48 30.10.2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Nokialaiset Kairat akaisemmin nyt nuo Power Bootsit.

-jouni
diipa daapa
Avatar
soavvil
Viestit: 16
Liittynyt: 22:33:47 27.09.2006

Viesti Kirjoittaja soavvil »

Powerit lopussa, onko kellään kokemuksia munck saappaista
antsu
Viestit: 45
Liittynyt: 13:59:58 08.09.2006
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antsu »

soavvil kirjoitti:Powerit lopussa, onko kellään kokemuksia munck saappaista
Noita vissiin tarkoitit?

Muck Boot Company
Joonizzz
Metrozzz
Viestit: 655
Liittynyt: 20:30:10 21.11.2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joonizzz »

Mulla on Muck Boot Tay Sport - saappaat. Hiton mukavat jalassa, kävely sujuu yhtähyvin kuin normaaleilla kengilä. Pitävät lämmön hyvin pakkasella... Jos haluatte lisää tietoja, niin kysykää!

http://www.asenetti.com/epages/Gagar.gp ... ts/33-0001

Kuten edellä oli jo linkki.

Suosittelen lämpimästi.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Onkos kellään kokemuksia tollasista jalanlämmittimistä, tai muista vastaavista? Mulla kun on aina varpaat jäässä vaikka ois mikkä hyperbuutsit. http://www.kalasta.fi/grabber.htm
antsu
Viestit: 45
Liittynyt: 13:59:58 08.09.2006
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antsu »

Juutalainen kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tollasista jalanlämmittimistä, tai muista vastaavista? Mulla kun on aina varpaat jäässä vaikka ois mikkä hyperbuutsit. http://www.kalasta.fi/grabber.htm
Käsien lämmittimistä jonkin verran kokemusta vuosien takaa, kun tuli lasketeltua... Olihan noi ihan ok vermeet.

Jalan lämmittimistä ei kokemuksia, mutta tuntus että toimivat. Muista että sinulla on riittävän suuret (=tilavat) kengät käytössäsi, niin että sisään jää riittävästi ilma tilaa, niin että ilma pääsee kiertämään.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Ok. Noissa powerbuutseissani ei kyllä paljon ilma kierrä. :?
antsu
Viestit: 45
Liittynyt: 13:59:58 08.09.2006
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antsu »

Juutalainen kirjoitti:Ok. Noissa powerbuutseissani ei kyllä paljon ilma kierrä. :?
Suosittelen sit ostaan isommat, niin että kun käytät sun normaalisukkavarustusta, jää vielä reilu ilmatila. Sitten toi lämpöhässäkkäkin toimii paremmin.
siesta
Viestit: 58
Liittynyt: 19:07:52 03.09.2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja siesta »

Juutalainen kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tollasista jalanlämmittimistä, tai muista vastaavista? Mulla kun on aina varpaat jäässä vaikka ois mikkä hyperbuutsit. http://www.kalasta.fi/grabber.htm
Oon kokeillu powerbootseissa lämpöpusseja kovilla pakkasilla ja tarkeni hyvin. ensin oli liiankin kuumat mut hyvin pärjäs koko yön peurakytiksellä :P :P
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Oukei. Tattis kokemuksista. Täytyy kokeilla. Eipä noi paljoo maksa.
karppa2
Viestit: 344
Liittynyt: 12:27:36 06.10.2006
Paikkakunta: valkeekoski

Viesti Kirjoittaja karppa2 »

Mullon muck bootit, hyvin pelaa. Niitten yläosa on neopreenia ja ne pystyy rullaamaan alas jos on liian kuuma.

Ei oo palellu yhtään meikän helposti palelevat takajalat. Vaikka olis sukka märkänä.
Nih, näino!
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

onko noi muck bootit veden pitävät :roll:
Avatar
ArtoL
Kansikuvatyttö
Viestit: 1837
Liittynyt: 22:25:42 21.04.2005
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja ArtoL »

Powereilla taaperretaan. Kevyet ja suht lämpimät. Miinuksena minun mielestä on hidas kuivuminen.
Kun synnyit, itkit ja muut ympärilläsi hymyilivät.

Elä elämäsi niin, että kun kuolet hymyilet ja muut ympärilläsi itkevät.
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

noi power bootsit on tosi herkät murtumille...sit kun se lähtee murtuu ,niin en ainakaan ite saanu estettyä sitä mitenkään...
Vastaa Viestiin