Mateen fileointi ruodottomaksi

Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
pohjoinenjoki
Viestit: 63
Liittynyt: 09:34:28 20.01.2013

Mateen fileointi ruodottomaksi

Viesti Kirjoittaja pohjoinenjoki »

Madetta kun on nyt tullut pilkillä mahdottoman hyvin niin mieleen on tullut sen käsittely. Olen aina ollut siinä uskossa että mateen nylkeminen on se ainoa oikea tapa alkaa valmistamaan siitä ruokaa.
Kun olen aina ollut ruodottoman kalan ystävä niin piti hieman perehtyä aiheeseen ja YouTubestahan löytyikin aiheesta video josta linkki liitteenä:

https://www.youtube.com/watch?v=QtyJ8n- ... e=youtu.be

Nyt olen siirtynyt kokonaan käsittelemään madetta näin ruodottomiksi ja tarvii sanoa että ruodottomat madefileet pannulla paistettuna ovat kyllä herkullisia!
Satunnaiskalastaja
Viestit: 486
Liittynyt: 23:24:00 10.12.2009

Re: Mateen fileointi ruodottomaksi

Viesti Kirjoittaja Satunnaiskalastaja »

Tuossa linkkaamassasi videossa esiintyy Risto Kosonen, joka on tehnyt kalankäsittely-nimisen DVD:n. Täyttä asiaa, vaikka onkin tehty yli 10 vuotta sitten ja noita pätkiä on youtubessakin. Suosittelen.
Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Mateen fileointi ruodottomaksi

Viesti Kirjoittaja Jami- »

Jossain oli juttua että tuo Risto olisi kuollut. En tiedä onko totta ja mihinkä.
TikkaA
Viestit: 9
Liittynyt: 14:32:52 07.08.2014

Re: Mateen fileointi ruodottomaksi

Viesti Kirjoittaja TikkaA »

Kyllä on poistunut keskuudestamme. En oo ihanvarma muistanko oikein, mutta tais olla sairaskohtaus.
Vastaa Viestiin