Kehukaa kalastushousujanne

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
Jeh
Viestit: 68
Liittynyt: 21:15:28 21.04.2005
Paikkakunta: Rovaniemi

Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Jeh »

Jos joku sattuu omaamaan niin hyvät kalastushousut että niitä on pakko kehua niin antaa palaa vaan!
Varsinkin jos housut sattuvat olemaan kuorihousut tai "bib and brace" -malliset, etenkin selkäpuolelta korkealle nousevat.

Tästä voisi olla hyötyä niille joilla selkä ei kestä lainkaan pientä paleltumista pilkkihommissa tai muutenkaan.
Kalastusopas ei kalasta!
Avatar
PärvänKyy
Viestit: 157
Liittynyt: 18:05:47 03.06.2011

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja PärvänKyy »

Simmsin proDryt käytössä, ihan hyvät.. Vähän sais olla kapeempipunttiset itelle.. Huomattavasti parempi kuin saman sarjan takki :)
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

PärvänKyy kirjoitti:Simmsin proDryt käytössä, ihan hyvät.. Vähän sais olla kapeempipunttiset itelle.. Huomattavasti parempi kuin saman sarjan takki :)
Samat löytyy myös itseltä. On koko puku ja housuista löytyy kumpikin malli. Syksyllä ja keväällä korkealla housulla ja kesällä matalat. On ollu nyt kolme kautta eikä ole juuri miksikään mennyt. Loisto pökät! Ja tietty kokonainen puku on hyvä hankinta jos vielä jostain vastaan tulee...
Avatar
tco
Viestit: 202
Liittynyt: 10:24:39 23.04.2007
Paikkakunta: vantaa

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja tco »

visionin venehousu. kannattaa kokeilla. ei pahaa sanottavaa. ja on useamman vuoden ollut käytössä.
Montto
Viestit: 331
Liittynyt: 09:30:08 02.10.2011

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Montto »

Mulla on ollu nyt pari kautta käytössä kylmälle kelille 2117-merkkiset henkselimalliset laskettelupökät. Pilkkihommiin mainiot ja suojaa selkää 15cm lavoista alaspäin.
Jokkele
Viestit: 45
Liittynyt: 20:29:22 11.03.2012

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Jokkele »

Muutama vuosi sitten tilasin Englannista kalastus-sälää, kun punta oli kuralla. Greys GRXi kahluutakin mukana tuli samaanhintaan Wychwoodin bibit. Selkä-osa nousee sopivan ylös, veneessä ja kylmillä pinnoilla persauksien pehmike eristää ja estää eturauhastulehdukselta meillä varttuneimmilla miehillä (tuskin tekee huonoa nuoremmillekkaan). Tottakai hengittävät ja vedenpitävät, tuulesta puhumattakkaan. Maksoin aikanaan puoltoistasataa egee kotiinkannettuna, siis murto-osan Simmseihin verrattuna!
Da Hylje
Viestit: 708
Liittynyt: 10:57:05 25.05.2009
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Da Hylje »

Mulla on Helly Hansenin Skagerak -haalarimalliset veneilyhousut ja pitää kyllä kehua. Täysin tuulen- ja ainakin toistaiseksi myös vedenpitävät. Parinsadan euron nurkilla tais ola hintaa.

Jos uudet ostaisin nyt, niin samanlaiset ostaisin tai sitten noi Simmsit.
"Jumalauta mikä mötkö! Tulukee kahtoo!"
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Mulla eniten käytössä Sastan Pole-mallia olevat housut. Ei vilku persus,eikä se myöskään kastu. Monet kaverit on kalsarit märkä ruikuttanut rantaan sateessa, vaan ei ole noiden kanssa tarvinut ruikuttaa. Erittäin kevyet ja miellyttävät päällä.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Emppai kirjoitti:Mulla eniten käytössä Sastan Pole-mallia olevat housut. Ei vilku persus,eikä se myöskään kastu. Monet kaverit on kalsarit märkä ruikuttanut rantaan sateessa, vaan ei ole noiden kanssa tarvinut ruikuttaa. Erittäin kevyet ja miellyttävät päällä.

Sastalta olen saanut monasti pelkkää paskaa ja yleensä Sastan kamat ei ole kestänyt kuin kauden tai kaksi. Toki onhan noissakin eroja mutta silti...Toki onhan täälläkin niitä Jakt pukumiehiä kenen mielestä ne rätit on maailman parhaimmat ja niitä kun saa niin saatanan halvalla. Toki jos joka vuosi ostat uudet niin kalliiksi sekin tulee. Ja jos haluaa hyvän niin Goretexiä ehdottomasti!!
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja Emppai »

sakkeus kirjoitti:
Emppai kirjoitti:Mulla eniten käytössä Sastan Pole-mallia olevat housut. Ei vilku persus,eikä se myöskään kastu. Monet kaverit on kalsarit märkä ruikuttanut rantaan sateessa, vaan ei ole noiden kanssa tarvinut ruikuttaa. Erittäin kevyet ja miellyttävät päällä.

Sastalta olen saanut monasti pelkkää paskaa ja yleensä Sastan kamat ei ole kestänyt kuin kauden tai kaksi. Toki onhan noissakin eroja mutta silti...Toki onhan täälläkin niitä Jakt pukumiehiä kenen mielestä ne rätit on maailman parhaimmat ja niitä kun saa niin saatanan halvalla. Toki jos joka vuosi ostat uudet niin kalliiksi sekin tulee. Ja jos haluaa hyvän niin Goretexiä ehdottomasti!!


Gorea noi mun pöksyt ja takki onkin. Muiden materiaalien kanssa on tehty turhan monta vikaostosta. Näkyi voittaneen retkilehden testinkin.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kehukaa kalastushousujanne

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Juu mut Sen Sastan kanssa saa olla saumojen kanssa tarkkana. Mulla meni vuodessa Sastan takista kainaloista saumat auki. Matsku todellakin pelkkää Gorea.
Vastaa Viestiin