Nyt kiinnostaiskin että mitenhän nuo ohuemmat Powerit toimii haspelissa jigikäytössä...

Heittohyrrissä tuo on mulla joka kelalla.
Kerro lisää. KUUNTELEN.tco kirjoitti:muistakaa että haspelissa ristiinpuolaus vaikuttaa hirveästi siiman toimintaa.
Sama täällä....mehtäneläin kirjoitti:Kerro lisää. KUUNTELEN.tco kirjoitti:muistakaa että haspelissa ristiinpuolaus vaikuttaa hirveästi siiman toimintaa.
][quote=PFCompany kirjoitti:Sama täällä....mehtäneläin kirjoitti:Kerro lisää. KUUNTELEN.tco kirjoitti:muistakaa että haspelissa ristiinpuolaus vaikuttaa hirveästi siiman toimintaa.
Mulla jigikäytössä Shimano Seido 1000, Shimano Exage 1000 2kpl ja Shimano Twin Power 2500CI4 ja Firelinet toimineet moitteetta. Ainoa vika on ollut, että tää normi Fire on nykyään kohtuullisen helposti katkeavaa. Ne vanhemmat Firet kesti vaikka mitä.tco kirjoitti:
ristiinpuolauksissa on eroja. kun vertaat useampaa kelaa niin toisissa puola liikkuu huomattavasti nopeemmin päädystä päätyyn. tuosta johtuen ristiinpuolaus on reulummin ristikkäin toisiinsa nähden. omissa shimanoissa on taas hidas ristiinpuolaus ja niissä siimat ovat suht suorassa toisiinsa nähden. huonona puolena on kun repii esim jigiä pohjasta niin siima saattaa sukeltaa toisten siimakerrosten väliin. tuosta voi johtua esim räpsymistä tai heittojumeja. toiset tykkää haspeleissa ns. ryhdikkäämmistä siimoista esim. fireline. mä taas olen muutaman kerran kokeillut fireä ja kierrän ne nykyään kaukaa. käyttämissäni keloissa pehmeät kuidut ovat toimineet hienosti.