Kalakaveri

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mikko33
Viestit: 3
Liittynyt: 13:36:29 16.02.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Mikko33 »

Kalakaveria tarvis mukaan merelle näyttämään vähän uistelupaikkoja Helsingin alueella. Vene löytyy Helsingistä ja itsellä on pari uistelusettiä. Aikaisempina kesinä olen pyörinyt ihan keskustan lähiauleilla kaislikkoja pitkin kumiveneellä, eli uistelupaikoista ei ole oikein tietoa. Veneenä nyt 6 metrinen lasikuitu avovene. Ei mitenkään erityisesti varusteltu kalastusta varten, mutta pari vapatelinettä ainakin löytyy :)
Feilu
Viestit: 2
Liittynyt: 19:52:36 20.05.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Feilu »

Terve!

Etsin kalakaveria Etelä-Suomen alueelta. Olen itse liikkunut noin 10v ajan suunnalla Tammisaari, Inkoo, Hanko, Vantaanjoki, osa Lohjan seudun järvistä. Kalastus ollut heittelyä ja yhdellä vavalla vetoa. Tiedän jopa muutamia hyviä paikkoja merialueilta. Olen pääasiallisesti pyytänyt haukea, kuhaa, ahventa sekä koskitouhuilla kirjo ja taimen.

Minulla on auto mutta ei venettä tällä hetkellä. Asun Vantaalla.

Jos keulapaino veneestä puuttuu tai turhautuminen porukassa Vantaanjoen vesitilanteeseen kiinnostaa niin pistä yksityisviestiä!
Kuutti
Viestit: 6
Liittynyt: 15:35:25 19.03.2011

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Kuutti »

Kalakaveri hukassa! Nähtiin vantaanjoella hyvinkäällä ja myöhemmin ärrällä.
Kaveri esitteli itsensä henkkana, joka käy kalassa kymillä.

Ilmottautua voi yv:llä!
Avatar
aph
Viestit: 36
Liittynyt: 17:11:20 28.06.2007
Paikkakunta: HKI

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja aph »

Hoi!

Tuli muutettua Helsinkiin viime elokuussa ja Kymin reissut (lähinnä Korkkari heitto/soutu) ovat jääneet sen koommin hävyttömän vähälukuisiksi. Kuitenkin lohikuume on kova ja jossain vaiheessa on taas aika kaivaa vanha lohikalojen kouluttajavapa naftaliineista, kun uudet putkiperhotkin huutavat rasiassa päästäkseen uittoon. Jos Helsingin suunnalta on menijöitä pelipaikoille loppukesän aikana ja autossa on tilaa yhdelle Kymin konkarille, niin eikun viestiä tulemaan! Ajokortti löytyy ja osallistun polttoainekuluihin.

ap_heiskanen (at) hotmail . com

PS. Myös kalastus Helsingin lähivesillä kiinnostaa, omat kokemukset rajoittuvat lähinnä Laajalahden ja Lauttasaaren rantoihin.
amigo78
Viestit: 1
Liittynyt: 15:39:32 25.07.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja amigo78 »

--
Viimeksi muokannut amigo78, 22:36:04 31.05.2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lippakalastaja
Viestit: 6
Liittynyt: 14:00:48 28.08.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja lippakalastaja »

17 vuotias nuori etsii kalakaveria lahden seudulta.lähialueen lammet on koluttu,joten tietoa hyvistä ja huonoista paikoista on.
lippakalastaja
Viestit: 6
Liittynyt: 14:00:48 28.08.2015

kalakaveria lahden seudulta

Viesti Kirjoittaja lippakalastaja »

17 vuotias nuorukainen kaipaisi samanhenkistä kalakaveria lahden alueelta. lähialueiden järvien ja lampien kalapaikkoja on koluttu paljon ja tietoa kalapaikoista on jonkin verran. Nykypäivänä kun tuntuu että erähenkinen sana on monelle nuorelle kirosana,mutta uskon varmasti että samanhenkistä porukkaa löytyy. myös muunlainen luontoon liittyvä kiinnostaa.
janne1984
Viestit: 33
Liittynyt: 10:03:58 14.03.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja janne1984 »

löytyykö kalakaveria uistelemaan ja muutenkin kalalle inkoon suunnille. ite käyn järvellä uistelemas kuhaa ja haukea. tietty jos joltain löytyy vene mereltä vaikka välillä inkoo tammisaari ni mieluusti kyytiin lähtis. yv:llä vastauksii

lisätään nyt vielä että myös lohjanjärvi kiinnostais mutta ku ei ole tota kunnon venettä. nyt tosiaan uistellu ku innostuin vaappujen teosta.
Avatar
vanaja88
Viestit: 416
Liittynyt: 20:03:17 28.05.2014

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja vanaja88 »

.
Tetli
Viestit: 1
Liittynyt: 08:43:45 03.01.2016

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Tetli »

Hei,
Hakusessa kalakaveria muonio-enontekiö alueelta. Kalastelen ite perholla kaikenlaista kalaa.
Yv:llä Juttu jatkuu
Avatar
Pihlas
Viestit: 48
Liittynyt: 14:20:03 14.12.2015
Paikkakunta: Joensuu/Savonlinna

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Pihlas »

Pilkkikaveri hakusessa Pohjois-Karjalan (Joensuu) seudulta. Olen Savonlinnasta tänne muuttanut 24-vuotias metsätaloutta opiskeleva pojankloppi. Se, etten omista autoa, vaikeuttaa harrastustani huomattavasti. Jäille on kyllä mielettömän kova hinku.

Avovesikaudella harrastukseni painottuu koskikalastukseen sekä vetouisteluun. Veneeni on tosin Savonlinnassa, joten olen täällä P-Karjalan seudulla innokas lähtemään veneen kyytiin.

Laitetaan yv:tä!
Luiru
Viestit: 6
Liittynyt: 19:31:39 08.01.2016
Paikkakunta: Muurame

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Luiru »

Onko palstalla ketään pilkkikaveria vailla jyväskylän suunnalla? Asun itse Muuramessa ja olen innokas perhokalstaja ja talvella pilkin lähinnä vain mateita. Eli olisin matikka pilkille vailla kaveria, omistan auton joten sekään ei ole este pelipaikoille pääsyyn. Tiedän useita paikkoja jkl-muurame-korpilahti välillä joten koluamista on. Laittakaa yv. jos kiinnostaa lähteä mukaan.
-Vannoutunut mateen pilkkijä-
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Pistin viä yy veetä tulemaan, mut eip suostu lähtemään millää?

Halaillaan lähempänä sesonkia..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
casp44
Viestit: 45
Liittynyt: 17:04:39 06.12.2010

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja casp44 »

Onko ketään vaille pilkkikaveri Hml suunnalta, huomenna menossa pilkille jonnekin päin vanaja löytyy paikka autosta jos joku halukas haluais tulla mukaan.
reka
Viestit: 1
Liittynyt: 11:56:13 07.03.2016

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja reka »

Terve, olen Reijo ja asun Turussa

Löytyykö lähialueelta kaveria lähivesialueita katsastamaan?
Kaikki käy, mies tai nainen, kunhan ei sitä viinaa lotraa ihan kiusaksi asti, itse olen ottanut joskus mutta enää en juo mutta katseleminen ei tee kiusaa kunhan ei räyhää eikä peloittele kaloja.

Multa kuoli paras kalakaveri ja nyt olen tyhjän päällä. Auto löytyy mutta ei venettä!
Olisi mukava löytää joku jonka kanssa lähtis kalaan.

Varusteita löytyy omasta takaa jos esim. sulla ei ole varusteita mulla on ne velipojan vanhat,,,,,,reppu, vapoja, vieheitä ym.
Olen onkinut, pilkkinyt ja uistellut myös pitkäsiima ja kaikki muu kiinnostaa.
Kokemusta ja ikääkin löytyy 75v ja risat myös kunto ja into on kova. herää pahvi

Lähetä yv. tai postia [email protected]

Terv, reka
Avatar
captainjohne
Viestit: 1
Liittynyt: 18:38:57 17.04.2016

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja captainjohne »

Moi!

Vetouistelu ja muukin kalastus kiinnostais pääkaupunkiseudulla. Vehkeet löytyy vaan ei venettä joten jos kaipaat kaveria kalastusreissulle niin laita viestiä.

-Johannes
San_Ooj
Viestit: 142
Liittynyt: 21:16:54 01.07.2010
Paikkakunta: Ivalo

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja San_Ooj »

Päiviä!

Olisin kysellyt, että onko täällä Inarin / Ivalon suunnalta ketään kalastajaa/vaelluksesta kiinnostunutta? Itsellä tulee muutto Ivaloon työn perässä, eikä nuo seudut ole kauhean tuttuja. Vaeltamassa on tullut käytyä lähinnä tuolla Norjan puolella lähes joka kesä sen jälkeen, kun kortin olen saanut. Lisäksi joitain talvi vaelluksiakin sinne on tullut tehtyä. Viimoselta "talvi" vaellukselta kotiuduin juuri toissapäivänä.

Olen tosiaan 28 vuotias sairaanhoitaja, kotoisin Ähtäristä ja nyt alkais työt Ivalossa 1.6. Luontohan se kiinnostaa, joten osittain siitä syystä tuo muutto pohjosempaan. Omistan auton ja varmaankin tuo kalastuskajakki lähtee mukaan, jos vain saan jostain säilytyspaikkaa sille.

Hakusassa olisi kalastus / vaellus kaveria lähinnä viikonlopuille, kun ei nuita kesälomia kerkiä paljoa uudessa paikassa kertymään.

Terv. Joonas
Novviisi
Viestit: 27
Liittynyt: 20:01:08 23.12.2013

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

Silloin tällöin kalastelen akselilla Pälkänevesi / Mallasvesi / Roine / ja tänä kesänä varmaan Längelmävesikin.

Veneet ja vehkeet on, eli ei välttämättä tarvitse omia varusteita.

Teen myös useamman päivän mittaisia reissuja jolloin yöpyminen yms. matkaveneessä.

Iällä, sukupuolella yms. ei väliä, alkoakin voi käyttää mutten halua haaskata hyvää kalareissua liian humalaisen kalakaverin paimentamiseen, eli olisi suotavaa että otat niin että pysyt veneessä... :lol:

Jos kiinnostaa joskus lähteä völjyyn niin heitä yv:tä.
temethetung
Viestit: 8
Liittynyt: 20:34:45 13.12.2010
Paikkakunta: Heinola

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja temethetung »

Jos Pirkanmaan alueella joku tarvii juttuseuraa uistelureissuille niin saa ottaa yhteyttä! Oma vene tän kesän Päijänteellä, mutta työpaikan vaihdon takia olisi viikot aikaa iltasella koluta Pirkanmaan vesiä jonkun ystävällisen ihmisen veneessä. Ja toki viikonloppuisin on mahdollista hypätä minun kyytiin Päijänteelle jos sinne tekee mieli. Laittakaa yv:tä tai soitto/txt 0407552600

-Teemu
Avatar
pasjoh
Viestit: 749
Liittynyt: 18:12:20 28.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja pasjoh »

Moi. Oisko tässä Muuramen lähellä ketään kuka käy tuulastamassa? Voisin lähteä mukaan katsomaan kun ei ole itse koskaan tullut käytyä.
Tuhojuho
Viestit: 5
Liittynyt: 20:30:09 07.04.2016

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja Tuhojuho »

Kalakaveria haussa Lahden alueelta. Lähinnä kiinnostaa hauenkalastus ja erityisesti kelluntarenkailu jos ko. vimpaimen käyttäjiä löytyy..

Ikää 36 vuotta, mutten juuri kalastusseuran suhteen ole ronkeli. Riittää kunhan kykenee käyttäytymään niin ettei tarvitse hävetä ja plussaa olisi jos vastuullinen kalastus ei ole mielestäsi kirosana. Yv tavoittaa

Päivitys 14.7. Seuranhaku tauolla, ajan vie pääsääntöisesti muksu, eikä vähät vapaa-ajat oikein tunnu kenenkään kanssa natsaavan. Syksymmällä voi ehdotella renkailuja.
Viimeksi muokannut Tuhojuho, 22:20:49 14.07.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KaukoAntero
Viestit: 4
Liittynyt: 13:49:12 25.06.2015

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

Kukaan kaveria vailla Porin seudulla? Mulla on vene, traileri ja vetoauto, mutta huonosti paikallistuntemusta. Kiinnostaa lähes kaikki aktiivinen kalastus paitsi moottoriuistelu.

Kauko
KMan
Viestit: 491
Liittynyt: 14:53:50 06.09.2007
Paikkakunta: Karjaa

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja KMan »

.
arttu_maki
Viestit: 2
Liittynyt: 17:27:29 15.03.2018

Re: Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja arttu_maki »

Terve,

Saattaa kuulostaa hullulta, mutta myös netin deittisivujen kautta saattaa löytää kalakaverin. Osalla sivuista voi laittaa rastin ruutuun, että on ystävä hakusessa, eikä kumppani.

-Arttu
Jokapaikan höylä siellä ja täällä. Raksaukko. Lätkä ja futis kiinnostaa. MM 1995 nevä förget!
Vastaa Viestiin