Tee se itse Kebab

Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
lapamato
Mr. KePu
Viestit: 1174
Liittynyt: 18:44:43 11.01.2006
Paikkakunta: Monaco

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja lapamato »

Mitä eerikin pippuriin tulee, niin panostavat kyllä huomattavasti enemmän ravintolan perus toiminteisiin ja moni muu paikka ei ei jostain syystä halua panostaa ao ravintolan perus edellytyksiin, niin kuin eerikin pippuri tekee.

- Keittiö on todella siisti
- Palvelu nopeaa
- Asiakaspalvelu on myös huomioitu - ystävällistä
- Raaka-aineeet ovat tuoreita ja esillä
- Ruokailuympäristö viihtyisä
- Annokset vähintääkin riittävät
- B-oikeudet :)
akselsson kirjoitti:
lapamato kirjoitti:http://www.eerikinpippuri.com/?page=3 -tekee itse pötkylänsä, tai ainakin niin väittävät... keba on hieman rasvaista ja ravintola on kaikin puolin siisti.

http://rtkebab.com/ tää on sit legendaarinen paikaa.. varmaan suomen ensinmäisiä kebapaikkoja. Itse olen käynnyt 90 luvun alkukupuolella ekoja kertoja syömässä kerros kebua ao paikassa ja sen takia se varmaan on yhtä hyvää vielä tänäänkin.
Eerikin Pippurista meikäläisellä on vähän huono muistikuva. On sellainen fiilis, että keskustan paikat ei vedä vertoja lähiöiden rafloille. Vai onko niin, että Eerikin Pippuri olisi parissa-kolmessa vuodessa muuttunut?

RT-Kebabista on hyviä kokemuksia kerran siellä käyneenä. Sinnehän mentäessä on sitten hyvä muistaa maksaa se seutulippu!
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-

Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Eerikki hakkaa henkilökunnan asenteella ja meinigillä monet monet lähiöpaikat 100-0! Missään en ole saanut niin hyvää palvelua karvakäsiltä kuin Eerikissä. Eikä safkassakaan ole ikinä ollut valittamista.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
akselsson
Viestit: 4
Liittynyt: 20:49:27 01.01.2011
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja akselsson »

Kävin tänään edellisten kommenttien innoittaman Foorumin Eerikin Pippurissa. Kebab ranskalaisilla maksoi 7,5€ ja se valmistui parissa minuutissa. Annos tuli metallilautasella joka ei silmiä hivellyt. Itse kebabliha ja ranskalaiset olivat kyllä parempaa, mitä olin muistellut, mutta en sitä kyllä hehkuttamaan lähtisi. Makujahan on tosiaan monia, mutta kyllä vain Tampereen kebabit tän hakkaa 100-0 ;)
Kebab blogini: http://kebabblog.com
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja kapakala »

akselsson kirjoitti:Kävin tänään edellisten kommenttien innoittaman Foorumin Eerikin Pippurissa. Kebab ranskalaisilla maksoi 7,5€ ja se valmistui parissa minuutissa. Annos tuli metallilautasella joka ei silmiä hivellyt. Itse kebabliha ja ranskalaiset olivat kyllä parempaa, mitä olin muistellut, mutta en sitä kyllä hehkuttamaan lähtisi. Makujahan on tosiaan monia, mutta kyllä vain Tampereen kebabit tän hakkaa 100-0 ;)
No hei, kepappi on nyt vaan kepappia eikä mitään vidun ruokaa mitä syödään oikeassa ravintolassa!!
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Remox
Mr. KMC Metaani
Viestit: 1060
Liittynyt: 12:15:31 15.10.2008
Paikkakunta: Valkeakoski/Nokia

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Remox »

ja miksiköhän kebab ei oo ruokaa, juomaako se sitten on? ja miks ei o ravintola? alkaako sitten vasta ravintola ko on viistähtee ja yms hienoutta?


tännään vois tehhä pötkön pitkästä aikaa uuniin.. olikos hjyviä ohjeita kellä mielessä n. 600g pötkylälle :roll:
Avatar
Holmes
Asfalttiviidakon Vaeltava Aave
Viestit: 2205
Liittynyt: 19:32:43 10.11.2006
Paikkakunta: Hellsingfors

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Eihän noi karvaranteiden mestat mitään oikeita ravintoloita ole. Lähinnä ruokaloita, mättölöitä tai jotain "mestoja". Useimmissahan niissä on tiskin takana abaut 5 hieltä, halvalta menneniltä ja paskalta haisevaa hammastikkua imevää karvarannetta. Se kuudes ajelee Yariksella ja toimittaa pitsoja. Yleensä aina joku niistä pitää varsinkin lounasaikaan ruokataukoaan salissa ja huutelee kovaäänisesti keittiöön kavereilleen. Joku vanhus karvaranne päivystää aina nurkkapöydässä ja vahtaa jälkikasvuaan ja tietysti mölisee silloin tällöin kovalla äänellä keittiöön. Paikan äänimaailmaa rikastuttaa myös kovalla soiva turkkilainen kansanmusiikki tai kovalla oleva tv, josta tulee yllätys, yllätys turkkilaista ohjelmaa. Miljöön kruunaavat pöydillä lojuvat viikon vanhat iltapäivälehdet, Deturin ja Aurinkomatkojen matkaoppaat (ärrältä saa ilmaiseksi), mukava mäntypaneelisisustus, paskaset Alanyan kodista mukaan otetut matot seinillä, muutama upea viiden pennin kuparipakotustyö ja helmenä pohjana se viisi vuotta sitten siivottu Coka-Cola jääkaappi, joka on täynnä lämpimiä 1.5 litran jaffa ja kokis pulloja. Eli jos noita kutsuu ravintoloiksi, niin ei ikinä ole sellaisessa ole käynytkään. Ja ei tarvitse olla tähtiä.
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Ravintoloita on katos Holmesi erilaisia. Ja miten tuo miesten määrä keittiössä kertoo mitään? Lisäksi kokkien ruumiintuoksut eivät koskaan ole kiinnostaneet ainakaan meikäläistä, että olisin heitä käynyt lähemmin nuuhkimaan. Näemmä jotkut sitäkin harrastaa ja vieläpä siinä määrin, että osaavat tarkasti kertoa vallitsevan hajumaailman ko. alalla... :shock:
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Avatar
Holmes
Asfalttiviidakon Vaeltava Aave
Viestit: 2205
Liittynyt: 19:32:43 10.11.2006
Paikkakunta: Hellsingfors

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Mokia kirjoitti:Ravintoloita on katos Holmesi erilaisia. Ja miten tuo miesten määrä keittiössä kertoo mitään? Lisäksi kokkien ruumiintuoksut eivät koskaan ole kiinnostaneet ainakaan meikäläistä, että olisin heitä käynyt lähemmin nuuhkimaan. Näemmä jotkut sitäkin harrastaa ja vieläpä siinä määrin, että osaavat tarkasti kertoa vallitsevan hajumaailman ko. alalla... :shock:
Katos Mokia, kun mä olen ihan kouluja käynyt ravintolakokki. Joten jotain "tietoa" on alasta.

Miesten määrä kertoo keittiössä mitään...Verottajan kiinnostuksen..
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Mutta katos Holmesi, kun ravintola sanaa tarkemmin analysoitaessa sen merkitys voi myös aueta sinulle, ellei sitä kokkikoulussa opetettu. :wink:

http://suomisanakirja.fi/ravintola

Sitä paitsi tuntuu että mitä korkeamman tason ravintolaan menet, sitä useampi kokki soppaasi pyörittää. Ja verotuksestahan tässä ei ollut kyse vaan kebabista ja siitä onko niitä tekevät mestat ravintoloita.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Avatar
Holmes
Asfalttiviidakon Vaeltava Aave
Viestit: 2205
Liittynyt: 19:32:43 10.11.2006
Paikkakunta: Hellsingfors

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Mokia kirjoitti:Mutta katos Holmesi, kun ravintola sanaa tarkemmin analysoitaessa sen merkitys voi myös aueta sinulle, ellei sitä kokkikoulussa opetettu. :wink:

http://suomisanakirja.fi/ravintola

Sitä paitsi tuntuu että mitä korkeamman tason ravintolaan menet, sitä useampi kokki soppaasi pyörittää. Ja verotuksestahan tässä ei ollut kyse vaan kebabista ja siitä onko niitä tekevät mestat ravintoloita.
Aivan sama mitä sinä killisilmä olet mieltä. MINÄ olen oikeassa :lol:
Ja kepapista. Sorruin perjantaina ostamaan karvaranteilta kiireessä iskenderin. Mikrossahan ne sen lämmitti. Ei näin, täyttä paskaa. En paljasta paikkaa enemmän, kuin että se oli Fredan Pizza Service. Tarkemmat yhteystiedot saa yyveellä. Kyllä toi itse tehty kepaapi hakkaa k.ranteiden tekemät satanolla. Saa ainakin valita itse annoksesta löytyvät sattumat..
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Eihän sitä tiedä milloin kepappi läävään tulee pöytävaraukset ja valkoiset liinat pöytiin ja vielä joku karvis tulee pöytään kyselemään että mitähän viiniä laitettaisiin. Jos noi nyt ensi alkuun toteutuisi niin voisin jopa ruveta miettimään sitä ravintolana.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Suurimmasta osasta ravintoloista saa samaa paskaa kuin paskoista kebab/pizza ravintoloista.

Hyväkään kokki ei saa tehtyä paskoista raaka-aineista hyvää.

Halpa hinta ei koskaan ole hyvää,
Tai voi olla hyvän makuista mutta ei hyvistä raaka-aineista valmistettua.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja sampukka »

2 kipaletta kilon pötkylöitä juuri uuniin tökkäsin.
Hemmetti ei ollut aromisuolaa niin laitoin yrttisuolaa, saas nähä miltä maistuu.
Hiilarittomalla kuurilla kiva olla, saa herkkuja syyä vapaasti. :D

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja sampukka »

2 kilon pötkylää taasen uunissa.
Alako taas hiilariton kuuri.

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Avatar
Holmes
Asfalttiviidakon Vaeltava Aave
Viestit: 2205
Liittynyt: 19:32:43 10.11.2006
Paikkakunta: Hellsingfors

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Onko kellään tietoa, että mistä KOTIPITSA hankkii kebablihansa? Pitsathan pulujussa on täyttä kuraa, mutta se kebuliha on todella hyvin maustettua tavaraa..
kalakalle83
kännissä muokkaaja
Viestit: 769
Liittynyt: 20:34:58 26.12.2006

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja kalakalle83 »

Holmes kirjoitti:Onko kellään tietoa, että mistä KOTIPITSA hankkii kebablihansa? Pitsathan pulujussa on täyttä kuraa, mutta se kebuliha on todella hyvin maustettua tavaraa..
Joskus ainakin saarioisilla tehty. tiädä sit enään. ja se on kyllä aikas maukasta.
ei tuu mitään mutta kannattaa seurata http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/664393
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Kannattaa joskus "tuhlata" kepap lihaa munakkaaseen.
Loistavaa tavaraa, lihaa reilusti, sipulia.
Munamassan sekaan suolaa juustokuminaa ja savutabaskoa ja paljon.
Eiku paistumaan.

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Avatar
perza
da´ keittiöpönö
Viestit: 4716
Liittynyt: 10:03:55 16.05.2005
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja perza »

Tuli tossa taas ykspäivä tehtyä kebabit. Pari pötkylää laitoin eli 3 annosta. Laitoin tälläkertaa tuota juustokuminaa pikkusen pippurisekoituksen ja aromisuolan sekaan. Eikä se ollut ollenkaan hassumpi makuelämys. Oikeastaan pääsin vieläkin lähemmäs "oikean" kebabin makua. Juustokuminaa siis ehdottomasti jatkossakin.
Mustapippuri(tai pippuri sekoitus), aromisuola ja juustokumina.. niillä mennään.
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
Avatar
PöhkÖ
Petting- Esileikki ammattilainen
Viestit: 612
Liittynyt: 01:37:02 28.12.2005
Paikkakunta: ääp.K, satakunta.Os. Pirkammaa

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja PöhkÖ »

Laitoin 1200g pötkylän uuniin nautan lihaa, mitä lie tulee... Pippurit ja aromisuolat osasin kyllä laittaa, mutta tuo juustokuminan määrä on arvoitus paljonko sitä laitetaan??? Laitoin aika rohkeesti toivottavasti ei ny ihan pilalle menny :)
-Lahtinen Suomesta, syö nautaa ja harrastaa pettingiä-
Avatar
jullimon
Viestit: 637
Liittynyt: 17:37:05 07.11.2006
Paikkakunta: Akaa

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja jullimon »

Pitkästä aikaa kanget uuniin.(2x800g)
Tieteellistä kokkailua tälläkertaa eli toiseen pippurisekotusta ja toiseen mustapippuria sekotuksen sijaan...
Ny täytys vaan malttaa odottaa neljätuntia eikä täyttää itteensä noilla kokkaus-olusilla :)
Silmä kirkas,käsi vakaa;
Vinetto sen takaa

Team Sämpylänsyöjät
Avatar
lapamato
Mr. KePu
Viestit: 1174
Liittynyt: 18:44:43 11.01.2006
Paikkakunta: Monaco

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja lapamato »

Onnellinen miäs!
Liitteet
nh23394654[1].jpg
nh23394654[1].jpg (39.02 KiB) Katsottu 15026 kertaa
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-

Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Pitkästä aikaa pötkylää uuniin!

Resepti:

800g naudan paistijauhelihaa
~30g aromisuolaa
~1/4dl mustapippurirouhetta
1tl Fatalii Aji Cristal-chilijauhetta
3-4tl Poppamies Vampyree Wing -kastiketta (valkosipulista)

100-astetta normilämmöllä ~3,5h, eli puoli seitsemän maissa maistellaan! Hitto kun sitä lammasta ei ole tullut hankittua, vaikka eipä se nyt paha rasti olisi hakea varta vasten. Sitä oli niin hyvin tarjolla irkkulassa, ja siellä tein 50/50 nauta/lammas, ja oli aivan loistavaa kebaamia...
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Yllä olevalla reseptillä ihan onnistunut norsunjalka tuli uunista. Oli uunissa 3h 20min tuossa sadassa asteessa, sitten virrat pois ja vartin verran pötkötti vielä, sit pois.

Mausta: pippuri dominoi aavistuksen, 1/5dl vois riittää, ja toinen vois olla, että käyttää pelkän mustapippurirouheen sijasta vaikka puolet pippurisekoitusta? Tuo teelusikallinen Aji Cristal-jauhetta antaa pientä taustamakua, mutta chilipäille annostuksen voinee helposti triplatakin. Tai ehkä paremmin vaihtaa tuon Ajin vaikkapa vastaavaan Naga-jauheeseen. Toisaalta joskus tuli vedettyä tuo liha vähän överiksi chilin suhteen, kuitenkin valmiiseen annokseen voi tyrkätä vielä mitä kukin haluaa. Poppamies-soosi ei maistu mitenkään selvästi läpi, varmaan valkosipulin voisi murskata sellaisenaan mukaan jos sitä haluaa. Aromisuolaakaan ei ainakaan tarvi tuohon määrään mielestäni lisätä, jopa vähän vähempikin riittää.

Oikein hyvää tuli, mutta pientä säätöä voi harjoittaa. Seuraavalla kerralla siis:

800g naudan paistijauhelihaa --> mieluummin puolet lammasta
~30g aromisuolaa --> 25g riittänee
~1/4dl mustapippurirouhetta --> 1/5dl ja puolet pippurisekoitusta
1tl Fatalii Aji Cristal-chilijauhetta --> 2tl
3-4tl Poppamies Vampyree Wing -kastiketta (valkosipulista) --> jätetään varmaan pois

EDIT: nojoo, nyt vielä viileämpänä maistettuna on ne maut aika kohdallaan tuolla alkuperäiselläkin reseptillä 8) Ja tuo Poppamiehen Vampyree-soosi on aivan loistavaa kebab-kastiketta!
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Eevil
Viestit: 35
Liittynyt: 19:28:50 01.05.2008
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Eevil »

Kanki uunissa. Aikaisemmin tehnyt naudasta tai sikanaudasta ja maustanut aromisuolalla ja pippurisekoituksella. Hyvää on tullut, mutta tänään kokeillaan hieman eri reseptillä :

-500g karitsan + 350g pihvinaudan jauhelihaa
-Santa Marian chicken&stake mausteseosta
-grillimaustetta
-chiliä
-paprikajauhetta
-valkosipuli rouhetta
-suolaa
Kaikkea reilulla kädellä.
2h 35 min vielä ja sitten maistelemaan..Nyt yksi Bornholmenin catch 22..
EVIL *fishing team*
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Tee se itse Kebab

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Nyt olis nelisen kiloa uunissa...suap työpaakan ravittua
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Vastaa Viestiin