Neliveto "pienellä" koneella?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Onko Octavian 2.0 4x4 hyvä ostos? Mikä nelikko alle jos ajoa tulee reilusti ja kulutuksella on väliä. Hinta alle kympin ja ns. huoltovapaa pitäisi olla, eli en rupea korjaamaan heti alkuun.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Pieni koneiset nelarit.

Viesti Kirjoittaja Emppai »

esim. Landroverin 1.8:sia saa suht edukkaasti. Onko minkäläinen peli?
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Tuskin Land Rover mikään säästöpeli on kulutusmielessä. Diesel-Passat ehkä? Skoda varmaan ihan käypä peli kylläkin.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Freelanderin 1.8 kone on murhe, kyseisestä koneesta aktiiviset Rover-harrastajatkin muistaa varoittaa et se olla susi.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Emppai kirjoitti:Onko Octavian 2.0 4x4 hyvä ostos? Mikä nelikko alle jos ajoa tulee reilusti ja kulutuksella on väliä. Hinta alle kympin ja ns. huoltovapaa pitäisi olla, eli en rupea korjaamaan heti alkuun.
Diesel Octavia nelivetona. Perusvarma auto. Itselläni ei ole nelivetoa mutta tunnen sellaisen omistavia eikä ongelmia ole esiintynyt. 4X4:n kulutus on kuulemma ollut 2.0tdi koneella yhdistetyssä ajossa siinä 6,5L/100km. 4X4 tuo noin litran lisää sataselle. Mä tosin puhun nyt II-Ocusta joita ei taida saada vielä alle kympin mistään.

Mulla 1,9tdi ja kulutus 5,3L satasella.


Ps. melkein 60 000km takana eikä edes lamppu ole palanut :shock:
I wish I had ghosts...
Avatar
Käämö
Viestit: 523
Liittynyt: 16:03:05 24.11.2008
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Käämö »

Meinasin kans kerran seota tuohon Freelanderiin. Onneks tutkailin vähän asioita ennen kauppoja - Juurikin tuo 1800 koneessa vissiin ongelmana, että sylinterin putkitukset lähtee valumaan ja heittää vedet ja rasvat sekaisin :shock:
100 000 välein saa kuulemma vaihtaa koko koneen.

Noh, koitappa ite mennä saareen ja rakentaa siellä hjyvä auto - vai miten se oli...

Ite oon yhtenä vaihtoehtona miettiny tommosta vanhempaa xc70 vollee - Millanenhan peli semmonen olis?
Toki tuo kulutus menee vissiin vähän ohi haarukasta - mut kait se hyvä hevonen saa syödäkkin :wink:
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Kesis kirjoitti:
Emppai kirjoitti:Onko Octavian 2.0 4x4 hyvä ostos? Mikä nelikko alle jos ajoa tulee reilusti ja kulutuksella on väliä. Hinta alle kympin ja ns. huoltovapaa pitäisi olla, eli en rupea korjaamaan heti alkuun.
Diesel Octavia nelivetona. Perusvarma auto. Itselläni ei ole nelivetoa mutta tunnen sellaisen omistavia eikä ongelmia ole esiintynyt. 4X4:n kulutus on kuulemma ollut 2.0tdi koneella yhdistetyssä ajossa siinä 6,5L/100km. 4X4 tuo noin litran lisää sataselle. Mä tosin puhun nyt II-Ocusta joita ei taida saada vielä alle kympin mistään.

Mulla 1,9tdi ja kulutus 5,3L satasella.


Ps. melkein 60 000km takana eikä edes lamppu ole palanut :shock:
Bensakoneella oleva on nyt kiikarissa, toki kiisselikin käy, mutta ei ole myynnissä sopivaa..
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Meillä toisena autona farkku Octavia 2.0 TDI, pari vuotta vanha ja ajettu noin 60 tkm ja on ollut pirun hyvä auto. Mitään vikaa ei ole ollut ja kulutus on rauhallisella ajolla maantiellä noin 5,5 l, tosin mun jalalla vähän enemmän. Puhtia ainakin tuossa moottorissa riittää reippaasti ja jalkoihin ei sillä kyllä jää. Ja tosiaan ei niin yhtään mitään vikaa ole ollut jos yhtä puhjennutta rengasta lasketa. Ainakin minä voin suositella.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Kysellään tässä kun kerran nelarit kyseessä eli onko kellään kokemusta Jeepin Cherokeesta 4l koneella. Menisi ainakin bensaa mukavasti mutta ajoa ei tulisi vuodessa kovinkaan paljoa.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Katsele passatteja ennemmin.
Huomattavasti mukavampi ajettava ja menee paljon pidemmälle.
Avatar
Welling
Viestit: 408
Liittynyt: 16:17:33 23.09.2007

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Welling »

Avokille tuli hommattua viime kesänä vuosimallin 2002 Octavia 1.9tdi 4x4. Kulutus on ollut 5,8 - 6 l /100km (80% moottoritieajoa). Talvi varmaan näyttää paremmin, mihin tuosta nelivedosta on. Toistaiseksi ei kuitenkaan mitään pahaa sanottavaa autosta, mitä nyt vetokoukku puuttuu...

Tuo oli alunperin Saksasta tuotu ja ihan järkevän hintainen. Viime ajat onkin tullut kuolattua itselle Scout-versioita Mobile.de:stä...
Avatar
Spilitus
Viestit: 718
Liittynyt: 10:47:50 13.12.2006
Paikkakunta: Ironlake

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Spilitus »

Käämö kirjoitti: Ite oon yhtenä vaihtoehtona miettiny tommosta vanhempaa xc70 vollee - Millanenhan peli semmonen olis?
Toki tuo kulutus menee vissiin vähän ohi haarukasta - mut kait se hyvä hevonen saa syödäkkin :wink:
Tuommosella -98 V70 t5 AWD:lla pari vuotta ajelleena muutama pointti
-Kalliit osat, nelivetoon harvoin käy vajaavetoisen osat
-Vie vitusti bensaa, pihistelemällä sekalaisessa ajossa 9-10l /100km, kenkimällä enemmän
-Pintakova alusta, liiankin sporttinen normiajoon. Toimii vasta yli 150km/h.
-Voimaa piisaa, vaikka isompikin vene perässä. Hyvä veturi.
-Mukava auto ajaa
-Ei ruostu

Muutama tyyppivika: ABS-boksi, jarruvikoja, koiranluita, kulmavaihde, etuiskareitten laakeroinnit, moottorin anturivikoja.
Omassa takana tasonsäätöalusta nivomat. Osia vain volvolta, maksaa persettä vaille hevosen.
Nämä tyyppiviat omasta autosta olen itse korjannut. Tuntuu että paljon enemmän remonttia kuin entisessä VAG-kulkineessa.

Reilun työmatkan takia tuon olen päättänyt hävittää. Mut mitäs tilalle? Siinäpä pulma. Mahdollisesti v70 diesel.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja JHammer »

kapakala kirjoitti:Kysellään tässä kun kerran nelarit kyseessä eli onko kellään kokemusta Jeepin Cherokeesta 4l koneella. Menisi ainakin bensaa mukavasti mutta ajoa ei tulisi vuodessa kovinkaan paljoa.
Mulla on ollut vm '91 cherokee 4,0HO Limited. Hieno peli. Takavedolla ajaessa ei vie hirveesti soppaa, ja kääntyy talvella pienessä tilassa! :D Nelikolla pääsee sitte mihin vaan. Harmittaa vieläkin että myin pois. EI juurikaan vikoja ollut. Lisäksi plussaa on ehdottomasti se fiilis joka aidolla Jeepillä ajamisesta tulee!!! :bigboss:
samima
Viestit: 116
Liittynyt: 21:18:24 21.04.2009
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja samima »

Katselin itelleni tuollaista Cherokeeta kun olisi ollut hyvän hintainen tarjolla, mutta kauppa tyssäsi vetopainoihin. 450kg jarrutonta on kovin vähän kun Toyotan yaris versollakin saa vetää saman... No ostin pätkä Pajeron 2,6l bensa koneella. Saa vetää riittävästi. Bensaakin kuluu tosin riittävästi...no ei sillä tuu kilsojakaan paljoo. Mutta nousee sitten vastineeksi vene lähes mistä vaan:)
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja kapakala »

samima kirjoitti:Katselin itelleni tuollaista Cherokeeta kun olisi ollut hyvän hintainen tarjolla, mutta kauppa tyssäsi vetopainoihin. 450kg jarrutonta on kovin vähän kun Toyotan yaris versollakin saa vetää saman... No ostin pätkä Pajeron 2,6l bensa koneella. Saa vetää riittävästi. Bensaakin kuluu tosin riittävästi...no ei sillä tuu kilsojakaan paljoo. Mutta nousee sitten vastineeksi vene lähes mistä vaan:)
Kyllä tällä mitä kattelin saa vetää yli 3t jarrulista.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Kokeilemani 4-veto Passatin ykkönen oli kyllä omaan makuun aika pitkä. Tosin niin on varmaan monen muunkin auton, kun on tottunut omaan alennusvaihteiseen Subaruun. Mutta vaikka Subbet luotettavia mobiileja onkin, ei niitä tässä tapauksessa pysty kyllä suosittelemaan infernaalisen ja kosmisen välimaastossa liikkuvan bensankulutuksen vuoksi. Ja riisselit ovat vielä hinnoissaan (eikä niistä löydy alennusvaihdetta).
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Mokia »

kapakala kirjoitti:
samima kirjoitti:Katselin itelleni tuollaista Cherokeeta kun olisi ollut hyvän hintainen tarjolla, mutta kauppa tyssäsi vetopainoihin. 450kg jarrutonta on kovin vähän kun Toyotan yaris versollakin saa vetää saman... No ostin pätkä Pajeron 2,6l bensa koneella. Saa vetää riittävästi. Bensaakin kuluu tosin riittävästi...no ei sillä tuu kilsojakaan paljoo. Mutta nousee sitten vastineeksi vene lähes mistä vaan:)
Kyllä tällä mitä kattelin saa vetää yli 3t jarrulista.
Onkelmahan noissa jenkkibiileissä onkin, että jarruttomana saa vetää hyvä kun soutuvenettä, mutta jarrullisena taas sitten vaikka Kheopsin pyramidia... Eli kärsivä osapuoli on jarruttomien kärryjen omistajat.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Mites crv ja hrv?
Avatar
Kenraali K
Viestit: 100
Liittynyt: 11:30:47 21.09.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Kenraali K »

Itse ollut tyytyväinen 2007 Kia Sorentoon turbodiesel automaattina. Metrejä on 80. Kulutus rauhallisessa normiajossa, jolloin lukittu takaveto, siellä 7 litran kantturoilla. Alennusvaihde, lukittu neliveto ja tasauspyörästön lukko päällä nousee puolentoista tonnin paketti sorarampista vain päästämällä jarru, kaasua painamatta! 8)

Toki auto painaa yli 2 tonnia, siinä on erillisrunko, vähän lullahteleva alusta, ja maksaa sellaset 25k€.
-=FINTSOJA haetaan. Jos niitä ei tuu, ruvetaan DOKAAMAAN!=- http://www.fishingteamkalu.com
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Nissanin X-trailin kyydissä tuli puuhailtua tossa koko elokuu. Työhommissa. 5-metrisen alumiinilullan vetojuhtana oli. Ja ihan normi ajossakin. Hyvä vehje noin ensituntumalta. Bensavehje oli. Plussaa siitä että normiajossa voi ajaa pelkästään etuvedolla (kulutus tykkää), nelivedonkin ollessa koko ajan vaihtoehtona (kytkimestä valittava)... :roll:
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja gdlp »

"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

hitusen liian kallis :( Loppujen lopuksi vaihtoehtoja on todella vähän. Ei ole helppoa persaukisen auton vaihtaminen.
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja gdlp »

Toi on kait sielt kalliimmasta päästä, pitäs alta kympin irrota joku asiallinen...
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Calcutta
Viestit: 522
Liittynyt: 16:28:18 28.01.2006

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja Calcutta »

Emppai kirjoitti:Mites crv ja hrv?
Osta suzuki sx 4. Mulla on tommonen ja pelittää.
TommiT
Viestit: 343
Liittynyt: 17:52:09 25.04.2005

Re: Neliveto "pienellä" koneella?

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Moro Anssi.

Nissan X-Trail 2.2Di koneella on oikeesti hyvä auto ja vähäruokainen citymaasturi. Väittäisin parhaaksi citymaasturiksi, kun hinta huomioidaan. Nelivedon kytkentämahdollisuudet iso plussa. Honda CR-V on ajossa hitusen kivempi, mutta muilta ominaisuuksilta häviää kyllä.

Saksasta saa alle 200tkm ajetun nissukan 6000-7000 väliin. Verot esim. 2003 122tkm ajetulle alle 3000€ eli pysyy alle kympissä hinta kaikkineen! Nettiautossa moiset 13t-15000€. Viime syksynä möin oman nissukan pois ja ny haen Saksasta moisen vaimokkeelle.

Edit: Jos bensasta oli puhe niin. Ne on vielä halvempia, ku noi mun kartottamat dieselit.
Vastaa Viestiin