JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Alueen säännöt
Asiaa Kalamies.comin järjestämistä tapahtumista ja ilmoituksista
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Vanhainkodit ei muuten olis ollenkaan huono idea, lapsia ku tuetaan aika paljon jo nyt. Vanhuksille ollaan kuitenkin eniten velkaa, ja kuulemien/luettujen perusteella niiden hoito ja elinolosuhteet on aika heikoilla kantimilla vain eläkkeen perusosan varassa elävillä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Kalastuspalstalla kun ollaan, niin ehdottomasti johonkin kalastukseen liittyvään, tai
esim. vesien hoitoon.
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Froste »

Radiolohi ensi vuodeksi? Annetaan sille nimeksi Hiäppönen (sillä hänhän on kalamies.com).
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Stickan kirjoitti:Kalastuspalstalla kun ollaan, niin ehdottomasti johonkin kalastukseen liittyvään, tai
esim. vesien hoitoon.
Tässä se tuli sanottua.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Fuso kirjoitti:
Stickan kirjoitti:Kalastuspalstalla kun ollaan, niin ehdottomasti johonkin kalastukseen liittyvään, tai
esim. vesien hoitoon.
Tässä se tuli sanottua.
Laitanko äänestykseen: esim. vesien hoitoon autsz
Sitten riidellään mihin vesistöön ja mille instanssille :mitaviddua:

Huomenna laitan äänestyskohteet.
Epäselvät tippuvat armotta pois. Olkoon kuinka hyviä tahansa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Fuso »

E.N.Hääppönen kirjoitti:
Fuso kirjoitti:
Stickan kirjoitti:Kalastuspalstalla kun ollaan, niin ehdottomasti johonkin kalastukseen liittyvään, tai
esim. vesien hoitoon.
Tässä se tuli sanottua.
Laitanko äänestykseen: esim. vesien hoitoon autsz
Sitten riidellään mihin vesistöön ja mille instanssille :mitaviddua:

Huomenna laitan äänestyskohteet.
Epäselvät tippuvat armotta pois. Olkoon kuinka hyviä tahansa.

Laita yhdeksi vaihtoehdoksi Virho.Äänestäjät sitten päätää,valitaanko vai ei.Virho sitten käyttäköön varat miten parhaimmaksi katsoo,jos valituksi tulee.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Mä edelleenkin olen laittanut yhden suoran ehdotuksen lapsille.Mun mielestä maisota tulisi saitille enemmän jos ei lahjoitettaisi mihinkään kalastustukseen liittyvään.

...Ja jostain syystä mulla on jonkinlainen mielikuva, että virho lähinnä kunnostaa/avustaa/kehittää etelä-suomen jal(k)okalavesiä...oikaiskoon kuka tietää paremmin...

Näköjään olin oikeassa kun kattelin sivut:
http://www.virtavesi.com/vanhatsivut/

Voisikai tolle antaa huutokauppaa varten jonkun ruosteisen koukun ( 1h, 3-h on liian kallis) näköjään muutkin keraa rahaa heille.

Hyvää asiaa he duunaavat, mutta jos taas se etelä-suomi on tärkein niin siinä mulle ainakin raja tulee vastaan...ja etenkin kun tietää saitin jäsen painotuksen ja äänestyksessä armottomasti pohjoisimmat yritykset menee nurin kun etelä vetää kotiinpäin.


Sama kuin kysyisin avustusta Pielisen järvilohiprojektille mikä on mun mielestä tärkeätä täälläpäin....kiinnostaako se virhoa/kehäkolmosen sisäpuolella asuvia yhtään?
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
jarna
Lumiukko
Viestit: 485
Liittynyt: 16:34:31 06.11.2007
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja jarna »

Piatu kirjoitti:Mä edelleenkin olen laittanut yhden suoran ehdotuksen lapsille.Mun mielestä maisota tulisi saitille enemmän jos ei lahjoitettaisi mihinkään kalastustukseen liittyvään.

...Ja jostain syystä mulla on jonkinlainen mielikuva, että virho lähinnä kunnostaa/avustaa/kehittää etelä-suomen jal(k)okalavesiä...oikaiskoon kuka tietää paremmin...

Näköjään olin oikeassa kun kattelin sivut:
http://www.virtavesi.com/vanhatsivut/

Voisikai tolle antaa huutokauppaa varten jonkun ruosteisen koukun ( 1h, 3-h on liian kallis) näköjään muutkin keraa rahaa heille.

Hyvää asiaa he duunaavat, mutta jos taas se etelä-suomi on tärkein niin siinä mulle ainakin raja tulee vastaan...ja etenkin kun tietää saitin jäsen painotuksen ja äänestyksessä armottomasti pohjoisimmat yritykset menee nurin kun etelä vetää kotiinpäin.


Sama kuin kysyisin avustusta Pielisen järvilohiprojektille mikä on mun mielestä tärkeätä täälläpäin....kiinnostaako se virhoa/kehäkolmosen sisäpuolella asuvia yhtään?
mulle se on ihan sama mihkä rahat menee kunhan ne vaan menee hyvään tarkoitukseen!! ja vaikka sit menis pielisten järvilohiprojektiin!!
Emäntä
Naisautoilija
Viestit: 140
Liittynyt: 13:45:13 02.07.2009
Paikkakunta: Nurmes

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

Tarkasti yksilöityä kohdetta en osaa nimetä, mielessä kävi että jos olisi tiedossa jokin projekti jolla tuetaan vaikka kalastusleirejä/kalastuspäiviä erityislapsille/vammaisille/liikuntaesteisille niin voisi olla yksi vaihtoehto. En sitten tiedä onko nämä valtakunnallisia asioita vai päättävätkö esim. hoitolaitokset tms tälläisten järjestämisestä. Tuntuisi että mieluummin tuottaisi hyvää mieltä "yksilöille" kuin satsaisi vesien kunnostukseen tai muuhun vastaavaan vaikka siitäkin toki hyötyä yleisellä tasolla on.
Avatar
Hoffi
Viestit: 601
Liittynyt: 00:35:17 27.12.2005
Paikkakunta: Iitti

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

P.J.H kirjoitti:Ehdotan tuota: http://www.mll.fi/ajankohtaista/hyva_joulumieli/
Sivutuotteena KMC. saattaisi näkyä TV ssäkin.
Tähän mennessä tulleista ehdotuksista kannattaisin tätä, tässä saataisiin oikeasti jotain konkreettista aikaan. Veikkaisin että rahaa kertyisi sen verran, että ainakin 10-20 vähävaraista lapsiperhettä saisi tuon 70 euron lahjakortin. Kyllähän nuo hyviä asioita nuo virhot ja muut on, ei siinä mitään. Mutta jos vaihtoehtona on saada vähävaraisten lapsiperheiden joulupöytään ruokaa, niin ainakaan minun ei tarvi kauaa miettiä kumman hyväksi mieluummin huutoja teen ja tavaraa lahjoitan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Kenellekään ei varmaan ole yllätys se, että kaikille sopivaa lahjoituskohdetta ei tulla löytämään vaikka asiaa pyöriteltäisiin monta vuotta. Toivottavasti mahdollisimman moni kuitenkin hyväksyy valitun kohteen, olisi se sitten mikä tahansa. Eikä oman suosikin jäädessä valitsematta tule vetäytymisiä huutokaupasta tai muuta mökötystä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
jarno75
Great Balls Of Fire
Viestit: 873
Liittynyt: 10:19:18 05.01.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja jarno75 »

catch_a_fish kirjoitti:Kenellekään ei varmaan ole yllätys se, että kaikille sopivaa lahjoituskohdetta ei tulla löytämään vaikka asiaa pyöriteltäisiin monta vuotta. Toivottavasti mahdollisimman moni kuitenkin hyväksyy valitun kohteen, olisi se sitten mikä tahansa. Eikä oman suosikin jäädessä valitsematta tule vetäytymisiä huutokaupasta tai muuta mökötystä.
:juu: =D>
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Piatu »

^^ Jos mua tarkoitat niin helpolla en luovuta, mutta jos huomaan ns "kotiinpäin vetoa" niin on viimeinen kerta kun osallistun, valitettavasti.

Ja jos epäilet niin alusta lähtien olen ajatellut laittaa yhden ns retrokevennetyn ja kalannnahkaisen retroläpällävarustetun vaapun huutoon eli net menee vaikka sille etelän jokikalastuksen kannustimeksi....Mun puolesta jos jengi itteään/lähialueitaan ajattelee niin jatkossa muistetaan.

Mä en lupauksiani peru, mutta kuvissa saattaa olla ruosteinen 1h koukku, saan kai minä yllätyksiä tehda...tai parhaimmassa tapauksessa itselleni huutaa.

EDIT: Tarttee varmaan etssata oma mielipide tarpeen mukaan. 8)
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Ei, en tarkoittanut sua, enkä ketään muutakaan erityisesti. Ihan vaan yleisenä muistutuksena, että kohteen selvittyä joku pettyy joka tapauksessa.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Taitaa jo parikin joulukalenterissa olla perujia erillaisista syistä....tiedö en tarkemmin ja olkoon heidän omia asioita.


Mutta tämä väittely kohteista ei auta kenenkään asiaa...aikaisemmin on aina ollut joku "nuorekas"...lapsille ja nyt aljetaan puhumaan virhosta ja muista kalastuskohteista minne avustusta saattaisi tarvita....ainakin mun ymmärryksen yli menee.


Lopetan tähän: Kommentoinnin ja tiedän että monikin on tyytyväinen kun en osallistu enää joulukalenteriin. Lupaamani tulee eli omassa vuorossani ns retrokevennettu särjennahkaisena sekä särki tai ahven retrovaappuläppäisenä....Pistäkää rahat vaikka ahvenanmaan kunnostukseen.
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
Holmes
Asfalttiviidakon Vaeltava Aave
Viestit: 2205
Liittynyt: 19:32:43 10.11.2006
Paikkakunta: Hellsingfors

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Piatu kirjoitti:Taitaa jo parikin joulukalenterissa olla perujia erillaisista syistä....tiedö en tarkemmin ja olkoon heidän omia asioita.


Mutta tämä väittely kohteista ei auta kenenkään asiaa...aikaisemmin on aina ollut joku "nuorekas"...lapsille ja nyt aljetaan puhumaan virhosta ja muista kalastuskohteista minne avustusta saattaisi tarvita....ainakin mun ymmärryksen yli menee.


Lopetan tähän: Kommentoinnin ja tiedän että monikin on tyytyväinen kun en osallistu enää joulukalenteriin. Lupaamani tulee eli omassa vuorossani ns retrokevennettu särjennahkaisena sekä särki tai ahven retrovaappuläppäisenä....Pistäkää rahat vaikka ahvenanmaan kunnostukseen.
OT. Olipas puhe. Ihan marttyyriksi tunnistaisin..
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Läheltä nähtynä ja omakohtaisesti koettuna, ehdotukseni on Lastenklinikan infektio-osasto. Se on paikka minkä muistaa, jos on joutunut siellä aikaa viettämään. Ensinnäkin, käytävillä ei haahuilla, vaan henkilökunta toimittaa pyydetyt tavarat huoneisiin, joissa lapsi ja vanhempi viettävät koko siellä olo aikansa eristyksessä, vuorokaudesta toiseen (meidän pisin aika taisi olla 5vrk?). Se on kuin pienois elinkautinen, kun potilas ja omainen yrittävät pysyä järjissään niissä luukuissa niillä avuilla, nimittäin tämän osaston "ajanviete" on aivan retuperällä lähes kaiken, niin kirjojen, lelujen, leffojen, pelien, jopa dvd soittimien suhteen, koska huomattavan paljon avustuksista menee Lastenklinikan kummeille, tai jotain kautta osastolle 10.

No, kumpaakin osastoa kuluttaneena voin sanoa, ettei hukkaan tai susille ne pelimerkit mene, jos sinne osoittaa. Jos joku taas kokee haluavansa "korvamerkitä" lahjoituksen, tai että se konkreettisesti "tuhlataan" heti, päättämällä muiden puolesta mitä he tarvitsevat, tai mistä tulevat iloiseksi, voi homma mennä vaikeaksi? Uskon silti, että hyvällä ajatuksella ja mielellä annettu lahjoitus sellaisenaan poikii oikeampaa käyttöä, kun harkinta jätetään asianomaisille lahjoituskohteessa. Esim, mitä voisimme ostaa virholle parilla tonnilla? tai onko se verkko saimaalla oikeasti kalastava, vai kerääkö joku vaan rahaa kuivattamalla jo kuivumassa olevia verkkoja? jne jne?
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Hyviä ehdotuksia paljon, väittelyyn ei kannata lähteä, loputon suo niin kuin täällä on jo todettukin. Jos ei kohde miellytä, niin kukaan ei pakota huutamaan.

Itseä sieppasi pahasti eräs uutinen (tosin täällä saarella) eläimeen kohdistuneesta todella julmasta kohtelusta, tästä syystä ehdotukseni lahjoitukselle on:

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry
http://www.sey.fi/tue_toimintaa
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Slx
Viestit: 447
Liittynyt: 14:22:37 18.12.2008
Paikkakunta: Mikkeli

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Slx »

Myöhästyin ideasta äänestys onkin jo alkanut :oops:
Kottarainen
Yössä taiteileva huulihölkkääjä
Viestit: 1321
Liittynyt: 19:25:06 17.10.2007
Paikkakunta: Kottaraisen Pönttö

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Aavikkosammakko kirjoitti:Hyviä ehdotuksia paljon, väittelyyn ei kannata lähteä, loputon suo niin kuin täällä on jo todettukin. Jos ei kohde miellytä, niin kukaan ei pakota huutamaan.

Itseä sieppasi pahasti eräs uutinen (tosin täällä saarella) eläimeen kohdistuneesta todella julmasta kohtelusta, tästä syystä ehdotukseni lahjoitukselle on:

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry
http://www.sey.fi/tue_toimintaa
Jep. :juu:

Toinen, minkä luulis koskettavan myös palstalaisia (sekä ylipäätään koko kansaa..):
http://www.sll.fi/
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Kottarainen kirjoitti:
Aavikkosammakko kirjoitti:Hyviä ehdotuksia paljon, väittelyyn ei kannata lähteä, loputon suo niin kuin täällä on jo todettukin. Jos ei kohde miellytä, niin kukaan ei pakota huutamaan.

Itseä sieppasi pahasti eräs uutinen (tosin täällä saarella) eläimeen kohdistuneesta todella julmasta kohtelusta, tästä syystä ehdotukseni lahjoitukselle on:

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry
http://www.sey.fi/tue_toimintaa
Jep. :juu:

Toinen, minkä luulis koskettavan myös palstalaisia (sekä ylipäätään koko kansaa..):
http://www.sll.fi/

Joo,laitettakoon Fortumin vesiensuojelutyöhön huutokaupan potti, :lol: , röpesin
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Ei nyt pidä tyttöä tyrmätä ajatuksesta...vaikka heikolla onkin....

Fuso tuumasella letkulla virtsaamassa jonnekkin vantaanjokeen...

Ainiin...virho tulee eteläsuomessa ja tekee eunukiksi....
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
kokki1
Viestit: 983
Liittynyt: 08:30:28 06.10.2009
Paikkakunta: Veikkola

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja kokki1 »

Lapset etusijalla mun mielestä,siis tuet kanaataisi suunnata johonkin lasten ja nuorten kalastusharrastus toimintaan.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Piatu kirjoitti:Ei nyt pidä tyttöä tyrmätä ajatuksesta...vaikka heikolla onkin....

Fuso tuumasella letkulla virtsaamassa jonnekkin vantaanjokeen...

Ainiin...virho tulee eteläsuomessa ja tekee eunukiksi....


:juu:
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
jkv77
Viestit: 3675
Liittynyt: 08:45:33 30.11.2006
Paikkakunta: Joensuu

Re: JOULUKALENTERI 2009 Lahjoituskohde

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Tässä olis kans varmaankin kohde joka kaipailis rahnukkaa?
Vaikka myöhässä olenkin! Sais Jou40, munapadat ja muut jatkossakin vedellä annoskaloja!

http://www.karjalainen.fi/scripts/edori ... oc=5638649
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Lukittu