Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Tarttis saada itseään tietävämmiltä vastauksia muutamaan kysymykseen, että sais varmistusta mihin sitä on käsiään työntämässä...
eli moottori toi otsikossa oleva.
-Paljonko perämoottoreilla voi olla käyttötunteja ennen kuin pamahtaa, onko joku laskenut keskiarvoja tms..? ei oo mitään käsitystä kauanko perämoottoreilla (tunneissa) päristellään (autoissa esim. 300 000km on kai jo aika paljon, tosin milli meni mersuissa ympäri legendojen mukaan) Ko. moottorilla ajettu karkeasti 900h, ni rupeaako olemaan romurautaa vai vasta "teini-iässä"? Järvikäytössä ollut ilmeisesti koko ajan, ainakin yli puolet vuosista.
-Öljyt on vaihdettu vuosittain, tulppia joskus, mutta muuten huoltoa ei suuremmin ole ollut(toisaalta ei kai vikojakaan)
-Ainoat viat: huono käynnistyminen kun seissyt laiturissa (pelkästään tai ainakin silloin), eli 4-7 kertaa vetoja ennenkuin lähtee, mutta käy sen jälkeen normisti ja lisäksi savuttaa paljon "keväisin" eli kun seissyt talven yli
-Paljonko maksaisitte tollasesta?
Diagnoosit,arviot ja mutu-tuntumat...kaikki käy
eli moottori toi otsikossa oleva.
-Paljonko perämoottoreilla voi olla käyttötunteja ennen kuin pamahtaa, onko joku laskenut keskiarvoja tms..? ei oo mitään käsitystä kauanko perämoottoreilla (tunneissa) päristellään (autoissa esim. 300 000km on kai jo aika paljon, tosin milli meni mersuissa ympäri legendojen mukaan) Ko. moottorilla ajettu karkeasti 900h, ni rupeaako olemaan romurautaa vai vasta "teini-iässä"? Järvikäytössä ollut ilmeisesti koko ajan, ainakin yli puolet vuosista.
-Öljyt on vaihdettu vuosittain, tulppia joskus, mutta muuten huoltoa ei suuremmin ole ollut(toisaalta ei kai vikojakaan)
-Ainoat viat: huono käynnistyminen kun seissyt laiturissa (pelkästään tai ainakin silloin), eli 4-7 kertaa vetoja ennenkuin lähtee, mutta käy sen jälkeen normisti ja lisäksi savuttaa paljon "keväisin" eli kun seissyt talven yli
-Paljonko maksaisitte tollasesta?
Diagnoosit,arviot ja mutu-tuntumat...kaikki käy
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Heikko kylmäkäynnistyvyys on jamahassa ominaisuus. Noi käyttötunnitkaan
ei mitkään kovin pahan kuulloset ole. Onko siihen laitettu käyttötunti mittari,
kun on noinkin hyvin tiedossa 20vuoden tunnit? Ite pidän noita jamahoita
lujina koneina. Ainakaan mulla ei oo ongelmia ollu saman ikäsessä 60hv:ssa.
Hinta kysymykseen en ota kantaa, mut kannattaa kattoo tarjontaa ja tehdä
johtopäätelmiä.. Tämmöstä lörinää tälläkertaa.
ei mitkään kovin pahan kuulloset ole. Onko siihen laitettu käyttötunti mittari,
kun on noinkin hyvin tiedossa 20vuoden tunnit? Ite pidän noita jamahoita
lujina koneina. Ainakaan mulla ei oo ongelmia ollu saman ikäsessä 60hv:ssa.
Hinta kysymykseen en ota kantaa, mut kannattaa kattoo tarjontaa ja tehdä
johtopäätelmiä.. Tämmöstä lörinää tälläkertaa.
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Kiitos kommenteista...Muutkin voi kommentoida.Mike85 kirjoitti: Onko siihen laitettu käyttötunti mittari,
kun on noinkin hyvin tiedossa 20vuoden tunnit?
Ei oo mittaria, se on karkea arvio, kun ilmotettiin 30-50h vuodessa olleen käytössä.
-Jos jolla kulla on tuntumaa tohon perämoottorien käyttöikään ni olis mielenkiintoista tietää... ainakin ero järvessä vs. meressä käytetyn moottorin välillä on selkeä...?
-Hinta tuntuu (käytetyissä)perämoottoreissa nettipalstoilla aina olevan pyynti n.1000e luokkaa vm80-95 15-30hv eli lähtöhinta tollekkin sopiva 1000e ja eiku tinkimään...?
Oon siis ostamassa en myymässä, mutta hinta ei vielä tiedossa...
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Onko kyseessä siis 4-t?
Itselläni on 30hv 2-t -05. Tekniikka tuossa on tosin 8o-luvun peruja, kai.
Puristusten mittaus kertoo jotain koneen kuluneisuudesta. Puristusmittaus on helppo tehdä itsekin jos saa mittarin vaikka lainaan joltakin. Tärkeää on ilmeisesti, että eri sylinterien puristustuloksissa ei ole suuria eroja. Uuden koneen puristusarvot löytyy varmaan jostakin netin syövereistä.
Jos kyseessä on 2-t kone niin suojaöljyjen käytön laiminlyönti talvisäilytyksessä voi hyvin aiheuttaa ongelmia. Samoin se, että on jätetty kaasareihin stabiloimattomat bensat aina talveksi (hartsiintumia kaasareissa).
Itselläni on 30hv 2-t -05. Tekniikka tuossa on tosin 8o-luvun peruja, kai.
Puristusten mittaus kertoo jotain koneen kuluneisuudesta. Puristusmittaus on helppo tehdä itsekin jos saa mittarin vaikka lainaan joltakin. Tärkeää on ilmeisesti, että eri sylinterien puristustuloksissa ei ole suuria eroja. Uuden koneen puristusarvot löytyy varmaan jostakin netin syövereistä.
Jos kyseessä on 2-t kone niin suojaöljyjen käytön laiminlyönti talvisäilytyksessä voi hyvin aiheuttaa ongelmia. Samoin se, että on jätetty kaasareihin stabiloimattomat bensat aina talveksi (hartsiintumia kaasareissa).
I wish I had ghosts...
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
-Kone on 2t.Kesis kirjoitti:Onko kyseessä siis 4-t?
-Mitenköhän se puristus käytännössä mitataan...joutuuko paljon availemaan konetta ym. Ja mistä mä sellasen mittarin saan...
-Ei kellään puristusarvoista ole tietoa sitten täällä?
-Joo toi talvisäilytys on mietityttäny..eikö hartsiintumia saa poistettua putsaamalla..? Ite kyllä niin poropeukalo noissa hommissa, et saattais jäädä ammattimiehelle..
-
- Joka alan wannabe-besserwisser
- Viestit: 1545
- Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
- Paikkakunta: t.Urku
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Puristukset mitataan sytytystulpan reiästä Eli tulppa irti ja pyöräytetään konetta. Puristusmittari ilmoittaa aiheutuneen puristuksen. Puristusarvot saat varmimmiten koneita korjaavilta tai myyviltä firmoilta.
Puristusmittareita saa matonetista ym. maksaa alle 20 rahaa.
Puristussuhde 6,8 Googlesta
Omalla kohdalla hartsiintumista en ole pelännyt. Vene kuitenkin poissa käytöstä max. 4,5kk. Kiveksestä puristelee lisää bensaa haihtuneen tilalle.
Pahimmillaan kaasarikoneen olen vääntänyt "palmun alta" käyntiin yli 2v seisoneesta autosta.
2- vai 3-pyttynen?
Vai oliko noita 2-pyttyisiä vielä 90-luvulla?
Puristusmittareita saa matonetista ym. maksaa alle 20 rahaa.
Puristussuhde 6,8 Googlesta
Omalla kohdalla hartsiintumista en ole pelännyt. Vene kuitenkin poissa käytöstä max. 4,5kk. Kiveksestä puristelee lisää bensaa haihtuneen tilalle.
Pahimmillaan kaasarikoneen olen vääntänyt "palmun alta" käyntiin yli 2v seisoneesta autosta.
2- vai 3-pyttynen?
Vai oliko noita 2-pyttyisiä vielä 90-luvulla?
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Puristussuhteella ja mitattavalla paineella aika vähän tekemistä keskenään. Mitattaessa tärkeää tosiaan että puristuksia on ja ne ovat tasaiset.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
-Sori toi mitä tossa sanotaan ei ihan aukea ...etenkin kaksi viimeistä lausetta.JaRu kirjoitti: Omalla kohdalla hartsiintumista en ole pelännyt. Vene kuitenkin poissa käytöstä max. 4,5kk. Kiveksestä puristelee lisää bensaa haihtuneen tilalle.
Pahimmillaan kaasarikoneen olen vääntänyt "palmun alta" käyntiin yli 2v seisoneesta autosta.
-Pytyistä en tiedäkkään, pitää tarkistaa.
-Liittyykö puristuksen tarkistus jotenkin siihen, kun lämpö laajentaa metallia-> vähentää puristusta?. Eli jos kone leikannut osittain niin puristukset katoaa...?Täysin leikannut kone ei kai edes käy.
-Normaalikäytössäkin puristukset vähenee ajan myötä eli tulee "väljyyttä" kulutuksesta, mutta silloin usein vähenee tasaisemmin ja sen takia tarkastuksessa tulee huomioida tasaisuus eikä niinkään lukemia?
-Jos kone savuttaa vain käynnistäessä(eli lopettaa savuttamisen jonkun ajan kuluttua),varsinkin pitkään seistyään, se ei kai todennäköisesti tarkoita ylikuumenemista eli/tai leikkaavaa konetta..?
-Vielä ei kukaan sanonut käyttötunneista..?
-Entäpä hinta..
Kiitos näistä kuitenkin
-
- Joka alan wannabe-besserwisser
- Viestit: 1545
- Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
- Paikkakunta: t.Urku
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Puristuksen mittauksella saadaan hyvin selville onko esim. männänrenkaat paskana ja väljyyttä koneessa. Eli jos puristussuhteet ovat linjassa toistensa kanssa ei pahempia ongelmia ole. Jos jossain pytyssä puristukset on karanneet on remonttia tiedossa.
Yamahan 2-t koneet päräyttää käynnistettäessä sauhua.
Yamahan 2-t koneet päräyttää käynnistettäessä sauhua.
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Hinta varmistuu parhaiten, kun teet nettivertailua. Veneilyalan hinnat vaihtelee tapauskohtaisesti niin helvetisti ettei yhden kauppahinnan perusteella kannata vielä päättää onko joku kallis vai halpa. Jos löydät vaikka kolme hintaa vastaavalle koneelle niin siitä vois jo jotain päätellä.
Onhan 900h jo kohtalaisesti mutta se ei kerro totuutta koneesta. Onhan niitä aivan uusiakin koneita joista esim. männänrenkaat on jo rikkoutuneet ja naarmuttaneet sylinterit pilalle. Tarkoitan siis, että älä tuijota liikaa noita tunteja.
Selvää on, että käytöstä aiheutuneita kulumisia löytyy, esim. letkut voi olla haperoita, jouset väsähtäneitä tai vaikka startti kulunut. Nämä ovat kuitenkin (valitettavasti) perusjuttuja veneilijän arjessa
Onhan, ainakin 3-sylinterinen, 30hv 2-t Jammu aivan älytön traktori Mutta se on yksinkertaista ja luotettavaa tekniikkaa. Tuola koneella pystyy myös uistelemaan yllättävän hyvin pitkiäkin aikoja (kunhan muistaa ajaa karstat pois päivän päätteeksi).
Ai niin. 2-t koneidenkin tyhjäkäyntiä pitää joskus muistaa säätää. Itse en osaa sitä tehdä.
Onhan 900h jo kohtalaisesti mutta se ei kerro totuutta koneesta. Onhan niitä aivan uusiakin koneita joista esim. männänrenkaat on jo rikkoutuneet ja naarmuttaneet sylinterit pilalle. Tarkoitan siis, että älä tuijota liikaa noita tunteja.
Selvää on, että käytöstä aiheutuneita kulumisia löytyy, esim. letkut voi olla haperoita, jouset väsähtäneitä tai vaikka startti kulunut. Nämä ovat kuitenkin (valitettavasti) perusjuttuja veneilijän arjessa
Onhan, ainakin 3-sylinterinen, 30hv 2-t Jammu aivan älytön traktori Mutta se on yksinkertaista ja luotettavaa tekniikkaa. Tuola koneella pystyy myös uistelemaan yllättävän hyvin pitkiäkin aikoja (kunhan muistaa ajaa karstat pois päivän päätteeksi).
Ai niin. 2-t koneidenkin tyhjäkäyntiä pitää joskus muistaa säätää. Itse en osaa sitä tehdä.
I wish I had ghosts...
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Puristukset osaa mitata jokainen kuka osaa vaihtaa tulpat moottoriin..
ite laite on ihan tavallinen painemittari, jota pidetään tulpan tilalla ja
nykästään narusta. Sitä en osaa sanoa paljonko vähintään pitäis
paineita olla, mut oon joskus mittaillu jostain vehkeestä jossa oli 10baria
Ne oli kuulemma hyvät. Toi mittari maksaa biltemassa 19.90€
Mut tosiaan tärkein on se että ne paineet ei heitä keskenään paljoa.
1barin ero kertoo jo minun mielestä että jotain on pielessä. Ja kannattaa
ottaa sitten useampi mittaustulos samasta pytystä! Noitten tuntien puolesta
muuten en kyllä repis stressiä. Onhan sulla koekäyttö mahdollisuutta ennen ostoa?
Joku vois ottaa kantaa noihin paineisiin etten puhu ihan satuja?
edit. tuotenumero tolle mittarille: 151314
ite laite on ihan tavallinen painemittari, jota pidetään tulpan tilalla ja
nykästään narusta. Sitä en osaa sanoa paljonko vähintään pitäis
paineita olla, mut oon joskus mittaillu jostain vehkeestä jossa oli 10baria
Ne oli kuulemma hyvät. Toi mittari maksaa biltemassa 19.90€
Mut tosiaan tärkein on se että ne paineet ei heitä keskenään paljoa.
1barin ero kertoo jo minun mielestä että jotain on pielessä. Ja kannattaa
ottaa sitten useampi mittaustulos samasta pytystä! Noitten tuntien puolesta
muuten en kyllä repis stressiä. Onhan sulla koekäyttö mahdollisuutta ennen ostoa?
Joku vois ottaa kantaa noihin paineisiin etten puhu ihan satuja?
edit. tuotenumero tolle mittarille: 151314
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
kiitos paljon kaikille vastanneille...
-Totuus on että yritän hakea vaan varmistusta ostaako vaiko eikö ostaako ensimmäinen kiulu ja tekniikka ei vahvinta alaa
-Täytyy hankkia toi mittari, jos kaupoille lähen...ja koekäyttö ainaki maalla(sillon ilman liukua) iha välttämätön.
-Eli se mittari työnnetään siihen tulpan paikalle ja sitten vedetää narusta/käännetään avaimesta kumpi nyt lieneekään, jonka jälkeen männät? liikkuu ja puristaa nii prkl tai sitten vähemmän...
-Jos jollain tulee mieleen(tietoa mielummin) vielä jotain ko. moottorista ni kertokaa
-Totuus on että yritän hakea vaan varmistusta ostaako vaiko eikö ostaako ensimmäinen kiulu ja tekniikka ei vahvinta alaa
-Täytyy hankkia toi mittari, jos kaupoille lähen...ja koekäyttö ainaki maalla(sillon ilman liukua) iha välttämätön.
-Eli se mittari työnnetään siihen tulpan paikalle ja sitten vedetää narusta/käännetään avaimesta kumpi nyt lieneekään, jonka jälkeen männät? liikkuu ja puristaa nii prkl tai sitten vähemmän...
-Jos jollain tulee mieleen(tietoa mielummin) vielä jotain ko. moottorista ni kertokaa
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Näin, että tämän olit jo löytänyt:
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... hv+kulutus
Mä olen nyt ajanut omallani neljä vuotta (+100h/a) ja siinä olleet ongelmat eivät varsinaisesti ole liittyneet itse moottoriin. Ongelmia on ollut: päävirtakykimessä, trimmissä ja siinä, että onnistuin kastelemaan tulpat automaattiryypyllä . Muuten ei mitään.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... hv+kulutus
Mä olen nyt ajanut omallani neljä vuotta (+100h/a) ja siinä olleet ongelmat eivät varsinaisesti ole liittyneet itse moottoriin. Ongelmia on ollut: päävirtakykimessä, trimmissä ja siinä, että onnistuin kastelemaan tulpat automaattiryypyllä . Muuten ei mitään.
I wish I had ghosts...
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
edelleen samasta motista, jos joku jaksaa jauhaa
-jos alapään öljyissä syksyllä on ollut vettä joukossa(havaittavasti, en tiedä paljonko), voiko syynä olla tiivisteiden(?) huonontuminen ja siitä siis selviäisi niiden vaihdolla?
-mitä muita selityksiä voi olla
-mitä vaurioita se voi tehdä...ainakin jos on päässyt jäätymään ni ei varmaa hyvä?
-jos alapään öljyissä syksyllä on ollut vettä joukossa(havaittavasti, en tiedä paljonko), voiko syynä olla tiivisteiden(?) huonontuminen ja siitä siis selviäisi niiden vaihdolla?
-mitä muita selityksiä voi olla
-mitä vaurioita se voi tehdä...ainakin jos on päässyt jäätymään ni ei varmaa hyvä?
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Tuolla lisää pohdintaa peräöljyistä.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
- I.Illiskoukku
- Viestit: 397
- Liittynyt: 17:53:41 09.04.2006
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Itselläni on 3-syl 2t 30 hv Jammu vm. 91. Ollut vähällä käytöllä, tunnit arviolta plusmiinus 1300t. Ei koskaan mitään ongelmia, ei ole huollettu eikä korjattu. Peräöljyt tietysti vaihdettu vuoden kahden välein. Kerran oli vettä perässä, uusi tiiviste korjasi asian.
Käyntiin on aina lähtenyt nikottelematta, tosin on sähköstartti. Lähtösavutus kuuluu ominaisuuksiin. Uistelemaan lähtiessä olen ensin ajanut koneen lämpimäksi ja päivän päätteeksi taas pöllyyttänyt karstoja.
900 käyttötuntia voi olla paljon, jos kaikki tunnit on puotettu tinni pohjassa. Jos taas mukana on uistelua ja matka-ajot on menty sievillä kierroksilla, niin ei pitäisi olla vielä mitään. Mutta tuurinjuttujahan nämä aina on. Vaikka traktori se onkin ..
Hinnasta senverran, että jos joku maksaisi omastani tonnin, niin olisin tyytyväinen.
Käyntiin on aina lähtenyt nikottelematta, tosin on sähköstartti. Lähtösavutus kuuluu ominaisuuksiin. Uistelemaan lähtiessä olen ensin ajanut koneen lämpimäksi ja päivän päätteeksi taas pöllyyttänyt karstoja.
900 käyttötuntia voi olla paljon, jos kaikki tunnit on puotettu tinni pohjassa. Jos taas mukana on uistelua ja matka-ajot on menty sievillä kierroksilla, niin ei pitäisi olla vielä mitään. Mutta tuurinjuttujahan nämä aina on. Vaikka traktori se onkin ..
Hinnasta senverran, että jos joku maksaisi omastani tonnin, niin olisin tyytyväinen.
Zooo.. hoistingit pelaa !
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
kiitos asiallisista kommenteista
-meinaako traktori-metafora enemmän äänimaailmaa vai sen kestävyys/"menee missä vaan" -ominaisuuksia?
-meinaako traktori-metafora enemmän äänimaailmaa vai sen kestävyys/"menee missä vaan" -ominaisuuksia?
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Mä tarkoitin "traktorilla" lähinnä sitä karkeatekoisen kuuloista ääntä mitä tuo kone pitää. Traktoriin voi viitata myös koneen hyvä vääntö (ts. kuormansieto kyky).Meindl83 kirjoitti: -meinaako traktori-metafora enemmän äänimaailmaa vai sen kestävyys/"menee missä vaan" -ominaisuuksia?
I wish I had ghosts...
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Henkilökohtaisesti olen aina jostain syystä (omistan ) pitänyt kyseisestä koneesta. Käy nätisti kunhan tuoreet bensat, ei ole vaaatinut mitään korjauksia normaalin huollon lisäksi ja ollut aina pommin toimintavarma.
Vääntöä löytyy sel-väs-ti enemmän kuin kyseisen merkin 20/25 koneesta. Potkurin nousua/tuumia en ole koskaan vaihtanut alkuperäisellä aina menty. Kyseinen kone ollut Yamarin 405,Suvi 4800,Bella 530Ht ja Finnark 490 persiissä Kaksi ensimmäistä yhdistelmää saavutti 30s. Viimeinenkin paketti vielä just 20s.--> plaaniin lähtee vielä 3hlö:llä.
Voisin hyvinkin ostaa uuden samanlaisen vielä jos myynnissä olisi. Kahvallinen malli käsi+sähkökännistys optiolla mulko + siihen max 250kg vene yli 4metriä Paro,Rönkky.
Oma koneeni lyhyt sähkökäynnistyksellä ilman trimmejä,tilttejä. vm-90. Tuli nurkkiin aikoinaan sisäänajettuna(kesä käytetty) kaverilta,melkein siis uudesta asti.
Vääntöä löytyy sel-väs-ti enemmän kuin kyseisen merkin 20/25 koneesta. Potkurin nousua/tuumia en ole koskaan vaihtanut alkuperäisellä aina menty. Kyseinen kone ollut Yamarin 405,Suvi 4800,Bella 530Ht ja Finnark 490 persiissä Kaksi ensimmäistä yhdistelmää saavutti 30s. Viimeinenkin paketti vielä just 20s.--> plaaniin lähtee vielä 3hlö:llä.
Voisin hyvinkin ostaa uuden samanlaisen vielä jos myynnissä olisi. Kahvallinen malli käsi+sähkökännistys optiolla mulko + siihen max 250kg vene yli 4metriä Paro,Rönkky.
Oma koneeni lyhyt sähkökäynnistyksellä ilman trimmejä,tilttejä. vm-90. Tuli nurkkiin aikoinaan sisäänajettuna(kesä käytetty) kaverilta,melkein siis uudesta asti.
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Onko muuten tuon koneen kaasarien neulat kaikki samanlaisia? Meillä tuli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa ja jäin ihmettelemään miksi alimman kaasarin neula on vähän erillainen. Ihan kuin siitä olisi se ihan terävin kärki katkennut ja ehkä juuttunut kaasarin sisään haittaamaan tyhjäkäyntiä, sillä juuri tuo alin kaasari putoaa tyhjäkäynnillä pois. Joku toinen veikkasi kalvopumpun kalvon löystymistä syyksi tyhjäkäyntiongelmiin. Saas nähdä saiko huolto oikeasti tuon ongelman kuntoon kun kausi taas alkaa.
Re: Yamaha 30hv -90 :sta kysymyksiä
Nostellaans vähän ylös vanhaa topikkia, kun ei haulla parempaakana löytynyt...
Mutta kysymys kuuluu: Olisiko jollain laittaa kuvaa 3pyttysen 30hv 2t jampin termarikotelosta? Eli kiinnostaa miltä termarin pesä näyttää kotelon sisältä...
Mutta kysymys kuuluu: Olisiko jollain laittaa kuvaa 3pyttysen 30hv 2t jampin termarikotelosta? Eli kiinnostaa miltä termarin pesä näyttää kotelon sisältä...