Kelluntarengas isolle miehelle

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
DJ_Japeli
Viestit: 2
Liittynyt: 20:40:43 05.05.2017

Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja DJ_Japeli »

Uusi kalamies-comisti tässä terve!
Nyt on sellainen tilanne että kelluntarengas on saatava ja nimenomaan sellainen missä on kantavuutta reippaamman puoleisesti. Omamassa hilluu siinä 125-130kg välissä riippuen siitä käykö puntarilla ennen vai jälkeen aamukakan. Guideline Drifter ja Keeper Iso joissa kantavuutta on se 140kg rupeaa olemaan jo yli ylärajan kun on romppeet niskassa ja kamat mukana. Siis tuskin tuollainen nyt uppoaa, mutta meno voi olla melko tahmeaa ja vesiraja reippaasti jo perseen puolella, joten vähän vielä tukevampi laite olisi haussa kohtuu huokealla hinnalla (alle 400€). Käyttökerrat renkaalle pystyy varmaan laskemaan yhden tai korkeintaan kahden käden sormilla per vuosi joten siksi en kamalasti halua rahaa siihen upottaa.


Tässä vaihtoehtoja joihin olen törmännyt:
Roy Fisher's https://www.angel-domaene.de/roy-fisher ... 25783.html

Berkley Ripple xcd http://www.hongkong.fi/fi/kalastus-ja-v ... p/2762104/

JMC Commando http://www.pecheur.com/achat-float-tube ... 51658.html

Muitakin varmaan on, mutta hinta kyllä tuppaa sitten jo vähän pompsahtamaan. Tuo Roy Fishers himottaisi eniten, mutta on melko tuntematon kapistus ja laatu mietityttää. Ne ketkä ovat kuulleet koko merkistä keiden kanssa olen jutellut, ovat sitä mieltä ettei tuo ainakaan merkkinä sitä laadun kovinta kärkeä edusta... :?

Vähän jos kokeneemmilta tulisi vinkkiä niin olisin kovasti kiitollinen! Tai tietty jos omaa käytettyä on tarjota niin tarjouksia otetaan vastaan :wink:
Avatar
partanaama
Viestit: 675
Liittynyt: 15:33:31 15.07.2009
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja partanaama »

Moro

Mulla on tuo drifter toista kautta nyt käytössä ja oon samaa painoluokkaa. Ihan hyvin on pysynyt pinnalla enkä oo huomannu et kelluisin mitenkään syvemmällä kuin kevyemmät kaverit samoilla renkailla. Itellä jonkin verran perse kastuu välillä mut ei oo ainakaan vielä haitannut menoa näin kylmillä keleilläkään.
Jep Jep
DJ_Japeli
Viestit: 2
Liittynyt: 20:40:43 05.05.2017

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja DJ_Japeli »

partanaama kirjoitti:Moro

Mulla on tuo drifter toista kautta nyt käytössä ja oon samaa painoluokkaa. Ihan hyvin on pysynyt pinnalla enkä oo huomannu et kelluisin mitenkään syvemmällä kuin kevyemmät kaverit samoilla renkailla. Itellä jonkin verran perse kastuu välillä mut ei oo ainakaan vielä haitannut menoa näin kylmillä keleilläkään.

Ok. Eli jos periaateessa riittää vähän alhaisemmalla painorajalla varustettu vehje niin sillonhan tulisi tuon drifterin kanssa kyseeseen myös tuo Keeper Iso. Motonetissä kävin sitä Isoa ihmettelemässä ja en ollu ihan varma että onko siitä siihen kuitenkaan... Voin toki olla väärässäkin. Ja mun perstuntuma on että tuo Drifter on ehkä aavistuksen parempi laite (ja ilmeisen suosittu). Mutta hyvä tietää jos ei pakosta tarviikkaan hommata kalliimpaa laitetta 8-)
Avatar
KHI
Viestit: 139
Liittynyt: 19:03:40 15.08.2016

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja KHI »

Keeperin iso kelluttaa kyllä hyvin, mutta mullakin hanuri kastuu (105kg). Mulla on korokkeena 30mm uretaanilevy, jonka avulla tarakka pysyy kuivana.
----Huonokin päivä kalassa on kuitenkin parempi kuin normipäivä duunissa----
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viestit: 1624
Liittynyt: 21:26:12 21.04.2005
Paikkakunta: Ylläs
Viesti:

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tuo Berkley on kyllä laatukamaa kestävyyden puolesta. Ittellä on ollu molemmat, Drifteri ja tuo airollinen malli siitä on nyt, airomalli parempi, jouduttaa aika lailla matkantekoa. Aika tärkeä noissa on se että ilmasäiliöitä on useampi, joku valmistaja näkyi vielä myyvän yksisäiliöistäkin. Guidelinen huonoja puolia on pienehköt taskut ja että etuosan verkko on osin avoin. Sekin jo haittaa jos tyhjä tölkki sitä kautta karkaa vettä täynnä. Samaten puomien päiden kiinnitykset piti uudestaan ommella molemmissa.
Paino merkkaa myös, jos yhtään meinaat kanniskella sitä niin on eroa painaako 14 vai 6 kg. Noista sinun vaihtoehdoista ottaisin kyllä tuon ekan. Toisaalta mitä korkeammalla olet, sitä paremmin sinuun ottaa tuuli, ja sehän on aina vastaan. Ehkä en sittenkään sitä ottaisi sen korkeuden vuoksi. Ja siihen lisäkantoon voi tosiaan tehdä vaikka uretaanista 50 milliäkin tai vaikka 10 cm lisää korkeutta. Mutta laita jotakin siihen väliin, lämpimällä ilmalla sinulla on vikisevät pojat munissasi muuten...
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Keeperin Iso rengas on kantanut 120 kg + varusteet ihan kiitettävästi.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
pyusg97
Viestit: 1
Liittynyt: 06:44:22 12.03.2024

Re: Kelluntarengas isolle miehelle

Viesti Kirjoittaja pyusg97 »

Ymmärrän, että etsit kelluntarengasta, joka pystyy kantamaan reippaamman puoleisen painon, noin 125-130kg. Suosittelisin katsomaan kelluntarenkaita, jotka ovat suunniteltu erityisesti korkeammalle painolle duck life. Yksi vaihtoehto voisi olla esimerkiksi "Guideline Drifter" tai "Keeper Iso", mutta kuten mainitsit, niiden kantavuus saattaa olla hieman rajallinen tarpeisiisi nähden.
Vastaa Viestiin