älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
jaska59
Viestit: 18
Liittynyt: 17:00:39 21.12.2015

älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja jaska59 »

mistä sais hommattua esim oulun edustan meren syvyyskäyrät jossa näkys syvyydet karit ym.älypuhelimeen,löytyykö netistä vai pitääkö ostaa joku kallis sovellus
espi
Viestit: 74
Liittynyt: 21:29:28 22.01.2013

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja espi »

Itse parin viimeisen vuoden aikana jäänyt käyttämään Fonectan veneilykarttaa ja/tai Maastokartat on sovellusta. Molemmat hanskaa sijainnin gps mukaan.

Näyttää luurista vielä löytyvän Oruxmaps ja siihen saa asennettu melkein minkä karttapohjan hyvänsä.

Luurin kaupasta vaan etsimään tai sitten käyttää selaimella...
jaska59
Viestit: 18
Liittynyt: 17:00:39 21.12.2015

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja jaska59 »

voisitko kertoa tarkemmin mistä tämän sovelluksen saa ja onko se maksullinen,en ole oikein hyvä näissä älypuhelin latauksissa,ja kiitos etukäteen jos voit mua auttaa
espi
Viestit: 74
Liittynyt: 21:29:28 22.01.2013

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja espi »

Fonectan veneilykartta on nettisivu, joka löytyy:
https://www.fonecta.fi/kartat/oulu?lon= ... z=13&l=NAU

Fonectaan pääsee myös:
www.fonecta.fi/kartat --> punainen fonecta.fi :n perässä on valikko, josta valita "Veneily".

Maastokartat löytyy Androidille Playkaupasta, Windows phone kaupasta:sta.

Google Play kauppaan ohje:
https://support.google.com/googleplay/a ... 0860?hl=fi

Windows phonelle ohje:
http://www.windowsphone.com/fi-FI/how-t ... hone-store

Nämä ovat ilmaisia ohjelmia, käytön aikana lataa kartat ja siitä tulee tiedonsiirto maksu, jos puhelinliittymä ei sisällä kiinteähintaista nettiä.
Avatar
pexis
Viestit: 6
Liittynyt: 11:24:16 28.12.2015

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja pexis »

Wintoosa-puhelimen kaupasta ilmainen b-bark näyttää syvyyskäyrät.
Avatar
Nestori
Viestit: 54
Liittynyt: 09:33:11 03.08.2007

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Nestori »

Uusi Loisto mobiili. Ei tarvitse kikkailla.
espi
Viestit: 74
Liittynyt: 21:29:28 22.01.2013

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja espi »

Nestori kirjoitti:Uusi Loisto mobiili. Ei tarvitse kikkailla.
Kikkailla piti pari vuotta sitten tai hommata maksullinen, nykyisin ei tartte.
Sovelluskaupasta softa luuriin, merellä softa päälle.
linkki
Viestit: 15
Liittynyt: 22:46:45 22.01.2014

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja linkki »

Suosittelen mapitare. Vektoripohjainen, fiksut offline kartat muistikortille koko suomesta ja hintakaan ei ole paha, 39€ kertamaksulla.
Tegel
Viestit: 58
Liittynyt: 17:11:32 24.04.2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Tegel »

Onko tuo Mapitaren lissenssi ainoastaan yhteen laitteeseen ja kuinka isoja nuo karttapaketit on? Mulla kulkee navigoinnit jäällä kakkoskännykän mukana, kun uudemmissa pakkasenkestoa ei ole ollenkaan ja vanhassa tulee lähinnä tallennustila vastaan.
linkki
Viestit: 15
Liittynyt: 22:46:45 22.01.2014

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja linkki »

Saa kaikkiin samalla google tilillä oleviin kamppeisiin. Syvyyskartat ei paljon tilaa vie, maastokartat ovat isompia. Niissä suomi on jaettu 7 viipaleeseen ja yksi viipale on jotain 1-2gigaa. Tuossa ei ole mitään taskuloiston navikointiherkkuja, mutta toisaalta tuo nopea js bugiton vanhallakin luurilla. Ja päivitykset tulee ilmaisina.
linkki
Viestit: 15
Liittynyt: 22:46:45 22.01.2014

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja linkki »

Niin ja nuo kartat saa kokonaan muistikortille
Touniks
Viestit: 154
Liittynyt: 17:53:06 22.07.2010
Paikkakunta: Pirkkala

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Touniks »

navionics toimii loistavasti omassa iphonessa mutta iphonepa ei kestä pakkasta. Mutta noin niinkuin muuten helkkarin hyvä kun jigitellessä voi painaa kännykkään patit muistiin. Suosittelen, mutten omppua.
HallaMaster
Viestit: 121
Liittynyt: 20:46:29 21.01.2013
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja HallaMaster »

Siis onko tuo navionics tuo Boating Europe? kertamaksulla 38.99e play-kaupassa? Nopeita vastauksia kiitos, tai joku toinen hyvä ohjelma, hinnalla ei niin väliä. Aamuks täytys saada, kun mennää vähä tuntemattomalle järvelle.
Jäällä se mieli lepää, vaikka kalaa ei tulisikaan. On tää niin hienoa!
Avatar
naukja2
Viestit: 27
Liittynyt: 17:39:12 13.01.2016
Paikkakunta: Punkaharju

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Onko paikasta, johon meet, syvyyskartta? Jos on, niin karttaselaimen veloituksettomalla aloituspaketilla kyllä päivän reissun käy kirkkaasti. Löytyy play kaupasta.
Kalaan huvituksen ja sään mukaan.
arousi
Viestit: 410
Liittynyt: 21:00:19 06.06.2012

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja arousi »

HallaMaster kirjoitti:Siis onko tuo navionics tuo Boating Europe? kertamaksulla 38.99e play-kaupassa? Nopeita vastauksia kiitos, tai joku toinen hyvä ohjelma, hinnalla ei niin väliä. Aamuks täytys saada, kun mennää vähä tuntemattomalle järvelle.
Suomalainen Sailmate julkaisi huikean hienon rasterikarttapohjaisen palvelunsa avoimeksi vuoden loppuun asti. Kartta-aineisto perustuu virallisiin meri- ja järvikarttoihin. Olen käyttänyt Sailmaten verkkopalvelua jo pari vuotta. Nyt sovellus avattiin App Storeen ja Play -kauppaan. Käykää lataamassa Nautics Sailmate. Suosittelen!
JohtajaP
Viestit: 49
Liittynyt: 14:20:08 05.07.2013
Paikkakunta: Luhanka

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja JohtajaP »

arousi kirjoitti:
HallaMaster kirjoitti:Siis onko tuo navionics tuo Boating Europe? kertamaksulla 38.99e play-kaupassa? Nopeita vastauksia kiitos, tai joku toinen hyvä ohjelma, hinnalla ei niin väliä. Aamuks täytys saada, kun mennää vähä tuntemattomalle järvelle.
Suomalainen Sailmate julkaisi huikean hienon rasterikarttapohjaisen palvelunsa avoimeksi vuoden loppuun asti. Kartta-aineisto perustuu virallisiin meri- ja järvikarttoihin. Olen käyttänyt Sailmaten verkkopalvelua jo pari vuotta. Nyt sovellus avattiin App Storeen ja Play -kauppaan. Käykää lataamassa Nautics Sailmate. Suosittelen!
Karttaselain ja siihen lisenssi kk tai vuositasolla. Löytyy merikartat ja sitten maastokarttojen syvyyskäyrät pienemmille järville.
HallaMaster
Viestit: 121
Liittynyt: 20:46:29 21.01.2013
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja HallaMaster »

Joo mulla oli toi karttaselain viime talvena. Ihan ok sovellus muuten, muttta todella usein vain tuli "sijaintia ei voida määrittää". Latasin sen kauden alussa uudestaan ja otin 3kk lisenssin, maksoin kaikki ja tein oikein, mutta sitä aktivointi koodia ei tullut sähköpostiin ollenkaan ja meni hermot ja homma jäi siihen. Koitan ladata tuon Nautics Sailmate, kiitos vinkistä!
Jäällä se mieli lepää, vaikka kalaa ei tulisikaan. On tää niin hienoa!
Avatar
Sami552
Viestit: 269
Liittynyt: 19:32:30 16.02.2008
Paikkakunta: Tampere, Hallila

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Sami552 »

Toi Karttaselain mun mielestä helkutin hyvä, maksaa sen 39e vuoden lisenssi, ja sen jälkeen pystyy maksutta selaan kaikki mitä on vuodessa kerenny. Helppo käyttää näyttää sijainnin tarkasti, syvyydet löytyy tietysti. Helppo tallettaa paikanmerkkejä karttaan, löytää uudestaan samalle mestalle tarkalleen. Kun painaa jotain tallettamaansa mestaa, niin näyttää metri/kilometri määrän kohteeseen paikasta missä olet tällä hetkellä. Mitä muuta vie tarvii? Nii ja löytää ennalta käymättömäänki paikkaan, sen kun tallentaa pohjakarttaan merkin haluamaansa kohtaan ja suunnistaa sinne helppoa..
HallaMaster
Viestit: 121
Liittynyt: 20:46:29 21.01.2013
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja HallaMaster »

Jooo mä koitin vielä kerran tota karttaselainta ja sain vanhan tilauksen vielä aktivoitua ja lähti jopa toimimaankin. Ja hyvä sovellus kyllä sillon kun vaan toimii. En tiedä kuinka tarkkoja noi muut on, mutta kun tänää etittii yhtä pakkaa niin heitti kyllä syvyydet tai sit vaan ei löydetty sitä, vaikka ihan päällä piti olla.
Jäällä se mieli lepää, vaikka kalaa ei tulisikaan. On tää niin hienoa!
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Kyllä mulla ainakin Karttaselain on ihan tarkka. Metrilleen vie sinne minne pitääkin.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
HallaMaster
Viestit: 121
Liittynyt: 20:46:29 21.01.2013
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja HallaMaster »

Jäpäkyörä kirjoitti:Kyllä mulla ainakin Karttaselain on ihan tarkka. Metrilleen vie sinne minne pitääkin.
Ok, varmaan joku häiriö vaaan tuossa järven käyrissä vaan sitten. Huomenna vanajalle koittamaan.
Jäällä se mieli lepää, vaikka kalaa ei tulisikaan. On tää niin hienoa!
Satunnaiskalastaja
Viestit: 486
Liittynyt: 23:24:00 10.12.2009

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Satunnaiskalastaja »

Karttaselain käyttää käsittääkseni liikenneviraston karttaa - sama oli aikoinaan Kansalaisen Karttapaikalla. Mitkään kartat eivät ole syvyyskäyrien osalta metrintarkat, kun luotausvälit ovat olleet mitä lienee. Samoihin luotauksiin ilmeisesti ne kaikki perustuvat, kun niissä on samat virheet. Paitsi nämä mitkä päivittyvät nykyään kaikudatasta. GPS:t heittää myös, jos eivät saa riittävän monesta sateliitista signaalia.
Touniks
Viestit: 154
Liittynyt: 17:53:06 22.07.2010
Paikkakunta: Pirkkala

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Touniks »

Navionicsin kartat toimivat ainakin Pirkanmaan talousalueella vallan mainiosti. Mitä tota äskön selailin niin kohtuu hyvin löytyy noita luodattuja järviä muualtakin Suomea. Muita en osaa suositella kun ei ole ollut tarvetta koittaa.
Joni101
Viestit: 4
Liittynyt: 09:45:18 18.03.2016

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja Joni101 »

Navionics sailmate appsi ja fonectan veneilykartta netissä näyttää samoja syvyyksiä, ainakin mitä olen lähijärviä katsonut joten käytän jatkossakin ihan fonectan selainversiota
tate
Viestit: 10
Liittynyt: 20:38:18 04.11.2012
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: älypuhelimeen järven/meren syvyyskartta

Viesti Kirjoittaja tate »

Suosittelen kanssa Karttaselainta. Mulla on kyllä määrittänyt aina sijainnin ja määritys on tarkka. Kotona kun olen koittanut sitä sisällä, niin näyttää sijainnin juuri siitä päästä taloa jossa olen.
Lisäksi asiakaspalvelu auttaa ongelmatilanteissa todella hyvin.
Vastaa Viestiin