onkivamies kirjoitti:Nyt ostoslistalla Xi5 + Lowrance gen3 ja veneenä Silver Eagle 630CC.
Olisiko asennusvinkkejä tai muita tipsejä joita olisitte hyväksi havainneet? Kumpi asennusteline alumiini vai nylon? Akkusysteemi? Koneen paikka, huomioiden että veneessä alkuperäiset kaiteet? Muuta, mitä?
p.s. kuva ois kiva

Itselläni on alumiiniteline; nylontelineestä ei ole kokemuksia. Alumiiniteline on todella jämäkkä ja kiinnityssysteemi on nerokas. Voin suositella alumiinitelinettä, mutta en ole kuullut mitään pahaa nylonisestakaan.
Tässä muutamaan Eagleen tehty ja hyväksi todettu keulamoottorin aluslevymalli.
Moottorin varsi on kiinnitetty ajon aikana kaiteeseen Ram Mountin Trollin Motor Stabilizerilla
Itselläni on 80 lbs MG, joka on riittävä Eagleen. Pienempää en suosittelisi. Tupla-akut (Yellowtop 75 Ah) sijoitin keskipulpetin alle. Teetätytin akuille telineet, joihin pääsee helposti käsiksi pulpetin edessä olevasta säilytysboksista.
Tässä vasemmalla Defan 2x7A (maasähkö)laturi keuliksen akuille ja oikealla Sterling, joka lataa keuliksen akkuja moottorin laturilla pääakun kautta. Alakuvassa pulpetin/keskipenkin kylkeen asennettu Defan plugi, johon maasähkö kytketään
Keulamoottorin johdot saa vedettyä todella helposti poikittaisjäykkäreiden/laipioiden alitse pitkittäisjäykkäreitä pitkin. Pilssiin saa helposti ujutettua 50 mm sähkökaapeliputkia, jonka sisällä keuliksen sähkö- ja NMEA -johdot kulkevat suojassa.
Vedin keuliksen johdot täkissä olevan "ilmanottoaukon" kautta keulaboksiin ja liitin ne akuille meneviin johtoihin trukkiliittimellä.
Plotterille tulevat virta-, anturi- ja NMEAjohdot toin pulpetille biltemasta hankituilla läpivienneillä. Ratkaisu on yllättävän siisti ja täysin vedenpitävä.
