Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
fububu kirjoitti:Minulla on L Busteri (2008) ja pitäs keulamoottorin sähköjohdoille saada reitti takaa.
Keulan kulkuvalolle tulee piuhat pilssissä (pienen)kurkkuputken sisässä, joskus on ollut vetonarukin valmiina tuon kurkkuputken kaverina, kun vaan muistaisi milloin... Kurkkuputken pää ja mahdollinen vetonaru on piilossa keulatäkin alla olevassa etuboksissa sen ihan etuosaan niitatun/ruuvatun peltilätkän takana......
Kiitos tästä info paketista.
Ei muutakun käärmemiestä tilaamaan netistä. =)
Kuvat taisivat olla jostain isommasta Busterista, mutta periaate tuli selväksi.
Helpottas, jos jostain saisi lainaksi, jonkun vaijerin päässä olevan kameran.
Näkisi putkea työntäessä minne se on menossa/mihin päin pitäisi yrittää päätä ohjata.
Kumpaan suuntaa olette Minn Kotan asentaneet Buster M:ssä. Eli kun moottori säilytysasennossa niin onko ohjausyksikkö hanttimiehen puolella vai kuskipuoleisella laidalla. Busterissa on keulakaide paikallaan.
APL kirjoitti:Kumpaan suuntaa olette Minn Kotan asentaneet Buster M:ssä. Eli kun moottori säilytysasennossa niin onko ohjausyksikkö hanttimiehen puolella vai kuskipuoleisella laidalla. Busterissa on keulakaide paikallaan.
Asialla ei ole varmasti minkäänlaista merkitystä mutta mulla on ollu aina noi vispilät veneissä niin, että kun se nostetaan ylös niin se on paaran (sun hanslankaris) puolella. Tuntuu luonnollisemmalta kiskasta se ylös niinpäin mulle kun oon oikeakätinen.
Mulla on Bluesean kaksoisakkurele ja siinä laitettu se "merkkiledi".
Ihmettelin vaan kun se jää joksikin aikaa palamaan, vaikka moottorin sammuttaa.
Onko normaalia vai ei?
60amp automaattisulake laukeilee välillä oudosti, kun ajaa pidempää täydellä tai melkein täydellä teholla. Pidemmällä tarkoitan max 5min, onko normaalia?
Hetken on pois ja sit naksahtaa, jonka jälkeen toimii taas.
Kakkosakku on pulpetin alla, sieltä sulakkeelle n. 50cm 25mm2kaapelia. Sitten on 2m, 16mm2 kaapelia rasialle jossa liitos MG:n omiin piuhoihin(n.1m).
joppe kirjoitti:alta 2 vuotta vanha minnkota luovutti. loppui veto kesken kaiken. kertaalleen lähti vielä pyörimään ropeli. ohjaus toimi muut ei.. laadukasta menoa.
Veikkaan vesivuotoa ja oikkaria. Eli vettä moottorissa. Kone on kuitenkin erittäin yksinkertainen laitos joten korjaaminenkin on suht helppoa.
Mulla oli samanlainen tapaus, eli käänty mutta ei pyöriny, vettä ja hiekkaa löyty sisältä hajonneen stefan takia, hiilen piuha poikki ja laakeri jumissa. Normarkilta sai kilkkeet ja taas toimii hienosti, on tosiaan aika yksinkertanen laitos.
Arvon tietäjät! Olen hommaamassa ensimmäistä keulamoottoriani ja vaihtoehdot ovat motorguide Xi5-55 tai Xi5-80 ( pinpoint GPS ). Veneeni on Faster 560 CC. Korkeus pikakiinnikejalustalta vedenpintaan on 90 cm. Venehän painaa jo pelkästään moottorin kanssa noin 750 kg. Kalastus tapahtuu sisävesillä keskittyen ahvenen ja kuhan jigaamiseen / keulamoottorilla ankkuroitumiseen. Motorguide jälleenmyyjä suositteli X15-55 mallia, kun taas itse olin siinä uskossa, että pitäisi olla tehokkaampi malli eli Xi5-80. Sana vapaa, kommentoikaa epätietoista, kiitos !
vakke kirjoitti:Arvon tietäjät! Olen hommaamassa ensimmäistä keulamoottoriani ja vaihtoehdot ovat motorguide Xi5-55 tai Xi5-80 ( pinpoint GPS ). Veneeni on Faster 560 CC. Korkeus pikakiinnikejalustalta vedenpintaan on 90 cm. Venehän painaa jo pelkästään moottorin kanssa noin 750 kg. Kalastus tapahtuu sisävesillä keskittyen ahvenen ja kuhan jigaamiseen / keulamoottorilla ankkuroitumiseen. Motorguide jälleenmyyjä suositteli X15-55 mallia, kun taas itse olin siinä uskossa, että pitäisi olla tehokkaampi malli eli Xi5-80. Sana vapaa, kommentoikaa epätietoista, kiitos !
Kovasti nuo hinnat netissä on taas monopolimaiset kaikilla, onko kellään tietoa euroopasta?
Listahinnat näkyvät olevan kaikilla saman suuruiset. Tuota xi5-80 pinpointtia
saa hiukan alle kahden tonnin. Valelähtöjä tekevä, asiansa osaava ammattitinkaaja
nappaa varmaankin tuotakin halvemmalla.
vakke kirjoitti:Arvon tietäjät! Olen hommaamassa ensimmäistä keulamoottoriani ja vaihtoehdot ovat motorguide Xi5-55 tai Xi5-80 ( pinpoint GPS ). Veneeni on Faster 560 CC. Korkeus pikakiinnikejalustalta vedenpintaan on 90 cm. Venehän painaa jo pelkästään moottorin kanssa noin 750 kg. Kalastus tapahtuu sisävesillä keskittyen ahvenen ja kuhan jigaamiseen / keulamoottorilla ankkuroitumiseen. Motorguide jälleenmyyjä suositteli X15-55 mallia, kun taas itse olin siinä uskossa, että pitäisi olla tehokkaampi malli eli Xi5-80. Sana vapaa, kommentoikaa epätietoista, kiitos !
Kovasti nuo hinnat netissä on taas monopolimaiset kaikilla, onko kellään tietoa euroopasta?
Tuon kokoisessa veneessä ja sisävesillä varmasti pärjää 50lbs/12V koneella mutta ei siinä jää yhtään ylimääräistä teho reserviä jos joutuu kovemmassa kelissä keikkumaan. 80lbs/24V koneen valitsemalla virrankulutus pysyy pienempänä kun kone ei joudu niin kovilla tehoilla tekemään töitä pysyäkseen esim. ankkurissa.
Hinnat on aika kilpailtuja, kannattaa kysyä tarjous Aditasta. Sieltä saa myös laadukkaat akut ja muut asennustarvikkeet keulishommiin sopivasti.
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Ota se 80lbs kone jo rikipituuden takia. Mulla on n.90cm asennuskorkeus Yamarin Crossissa ja ei kyllä lyhyempi saisi olla. Virtaa vie mielestäni melko vähän tuo 24v malli.
Kone hommattu. Otin se 80 lbs, pitemmällä rikillä. Muutkin emmeet valmiina.
Tänään päivä meni suunnittelussa ja huomenna alan laitteleen kamoja paikalleen.
Kiitokset kaikille neuvoja tarjonneille !
Itsellä hyvin samankaltainen tilanne kuin Vakkella. Veneenä Silver Hawk 540 CC. Lienee varmaan minunkin tapauksessa kannattavinta hommata 80lbs keulakone 55lbs sijaan? Kalastus tapahtuu merellä meritaimen ja haukihommissa, joten kunnon kelikään ei ole ihan vierasta.
Onkohan joku täällä asentanut nuo kaksi akkua ja piuhat keulasta keskipulpetilliseen Silveriin vai onko ihan tekemätön paikka? Onko jollain vinkkiä minkälainen palikka Haukan keulaan kannattaa pistää ja miten kone kannattaa asemoida?
Johdot tullee kohtuu helpolla, ainakin Silveriin. Ihan vaan isoilla nippusiteillä vetämällä. Voisin koittaa, jos osaan liittää kuvan tellinkistä. Ainakin itseni mielestä siisti ja jämerä- en tehny ite- ku en osaa... mitatkin on vielä tallessa, ei liene isoja eroja Silver Fox vs Hawkki
Osaako joku kertoa minkä kokoisilla mitoilla tuo "korotuspala" täytyy keulakoneen alla olla? Suunnitteilla siis alustavasti tuo Motorguiden 80lbs malli. Mitkä on sen pikakiinnityspalan mitat jonka alle levy täytyy laittaa?
Tommonen tuli meidän virityksestä. Lippa on 5mm rosteria ja ainakaan ei ole liian paksua kamaa, voisi olla jopa 8mm levyä. Idea on että kone ei ole tiellä veneseen kuljettaessa eikä ajossa. Liukuesteteippiä laitoin vielä levyn päälle (ei kuvassa). Kulkuvalon vois vielä nostaa tuohon etukaiteeseen niin näkyisi suoraan eteenpäinkin kun on kone kiinni (sinänsä ei ole ongelma kun harvoin pimeässä ajaa, jolloin koneen voi nostaa veneeseenkin). Soiva peli.