Pilkkivaatteet

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Satunnaiskalastaja
Viestit: 486
Liittynyt: 23:24:00 10.12.2009

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Satunnaiskalastaja »

Pitkäänkö noissa geellipusseissa riittää lämpöä? Sain muutaman joululahjaksi, ja nyt viikonloppuna vihdoinkin saan pilkkikauden avatuksi, pääsee testaamaan näitä.
UkkoMetso
Viestit: 47
Liittynyt: 13:18:52 09.12.2006
Paikkakunta: Eno

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja UkkoMetso »

Joo.. Tuas kohta alakaa uus pilikki talavi ja nyt tälle talavelle pitäs hommata sellaset oikeet pilkki housut liikkumiseen ja paikalla olloon vaikka ois kylmä tai lämmin ilima nii tarkenis ja sellaset jossa pitkä selkä osa ku sinne viime vuosina kylymä ottanut aika pahasti.ja tilava etu osa ku jonkun verran mahhaa on :) nii toki oishan sinne hyvä allekin jotai vaateita mahtua tietysti pitää olla tuulen ja veden pitävät ja taskuja paljon. Olen miettinyt että jos oisko mitää älyä hommata jostai kellunta puvusta vaan pelkät housu osat ku niissä ylleensä pitkä selkä osa yms taskuja ja sit olen noita miettinyt mut miten lie pakkasella http://www.kalakaapu.fi/kauppa/product_ ... php?p=1209 ja http://www.sissos.fi/tuote/pinewood-tib ... 090080287/

ja hinta haarukka pitää pysyä alle 150e
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Fuso »

UkkoMetso kirjoitti:Joo.. Tuas kohta alakaa uus pilikki talavi ja nyt tälle talavelle pitäs hommata sellaset oikeet pilkki housut liikkumiseen ja paikalla olloon vaikka ois kylmä tai lämmin ilima nii tarkenis ja sellaset jossa pitkä selkä osa ku sinne viime vuosina kylymä ottanut aika pahasti.ja tilava etu osa ku jonkun verran mahhaa on :) nii toki oishan sinne hyvä allekin jotai vaateita mahtua tietysti pitää olla tuulen ja veden pitävät ja taskuja paljon. Olen miettinyt että jos oisko mitää älyä hommata jostai kellunta puvusta vaan pelkät housu osat ku niissä ylleensä pitkä selkä osa yms taskuja ja sit olen noita miettinyt mut miten lie pakkasella http://www.kalakaapu.fi/kauppa/product_ ... php?p=1209 ja http://www.sissos.fi/tuote/pinewood-tib ... 090080287/

ja hinta haarukka pitää pysyä alle 150e

Visionit on kevyet ja tilavat haalarihousut, mutta lämpimiksi en niitä sanoisi. Taskujen määrällä ei myöskään voi kehua. Hyvän kelin venehousuina olleet minulla satunnaisessa käytössä.
Tuntematta tuotetta, ottaisin näistä silti pilkkikäyttöön nuo Pinewoodit, jos alle 150 euron pitää saada.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

http://www.sa-kauppa.fi/portal/fi/kaupat/hameenlinna/

Yksi vaihtoehto voisi olla armyvaatteet, mutta hengittävyys ei ole varmaankaan kovin hyvä, jos joutuu tarpomaan pitkiä matkoja lumihangessa. Päällinen Enstex-kangas on kyllä kestävää. Vuorena lämmin vanu.
Joten joutuu kiinnittämään huomiota kerrospukeutumiseen, niinkuin yleensäkin.

Jos sattuu olemaan lähellä armeijan myymälä, niin saattaa aika halvalla/edullisesti saada käytettyjä.
Itselläni taitaa vieläkin olla jossain harmaat 10 euron pakkashousut.

Talvivaelluksessa ahkion kanssa retkeilijät käyttää näitä. Kun tullaan leiriin, niin otetaan leirihousuksi armeijan pakkashousut.

Linkin pinewood-housut näyttäisi aika suhtkoht laadukkaalta, ja hinta vaikuttaa kilpailukykyiseltä.
Viimeksi muokannut Sostakovits da Silva, 13:26:08 23.10.2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
pohjoinenjoki
Viestit: 63
Liittynyt: 09:34:28 20.01.2013

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja pohjoinenjoki »

Minulla on ollut jo muutaman vuoden nuo armeijan kapiaisten korkealla vyötäröllä olevat housut + takki. Uutena ostin ja odotukset olivat korkeat kun kerran armeijassakin niitä käytetään.
Oli kyllä aivan karmeat! Niin pirun muoviset ja kylmät ettei pahemmasta väliä. Vaikka nyt kuinka olen asiaa itselleni kaunistellut niin ei niistä hyvää sanottavaa löydy. Onhan päälliskangas toki mahdottoman kestävää mutta, mutta...
Vähän jos yrittää noissa kulkea niin on taatusti niin läpimärkä sisältä jotta. Muistaakseni kerran -30 asteen pakkasessa kun joutui kulkemaan ja tuli heti kova hiki ja avasin takin niin hetken päästä oli takin vuori sisältä huurussa jotta hengittävyyttä ei niin minkäänlaista.
Ja suoraan sanottuna pirun kylmä noissa tulee ja ainakaan itse en voi edes tuulenpitävyyttä kehua.
Pari viime talvea olen käyttänyt pilkkihommissa Scottin kelkkahousuja, niissä kun on tuo leikkaus sellainen että polvillaankin ollessa istuu tosi hyvin. Tosin miinuksena about 500 hintalapussa mutta kestänevät sen parikymmentä vuotta pilkkihommissa. Kylmin keli tainnut olla -40 kahta puolen kun olen noita käyttänyt myös hiihtovaelluksessa ja ovat kyllä olleet erinomaiset siihenkin tarkoitukseen.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Eipä noita ole tarkoitettukaan mihinkään hikiliikkumiseen, armeijan pakkashousuja. Sen takia noita en olekaan pilkillä pitänyt(olen aina kävellen liikenteessä) vaan joskus olen vetänyt vaatteiden päälle veneessä tai sitten syksyllä täkyongella. Jossain talvisessa ootto-onginnassa nämä armeijan pakkas/vaunuhousut varmasti menettelee, jos ei tarvitse paljoa liikkua.
Laitoin linkin armyvaatteisiin,mutta en maksaisi 80 euroa armeijan pakkashousuista itse ja vielä käytetyistä.
Ja niinkuin sanoin ed. viestissä, niin monet ahkion kanssa liikkuvat talvivaeltajat, pitävät pakkashousuja leirihousuja.

Voin kuvitella tunteen, kun housut ja takki ovat tiiviit, miten käy kun vähänkään liikkuu.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Raikali
Viestit: 288
Liittynyt: 14:22:35 23.10.2012
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Raikali »

UkkoMetso kirjoitti:Joo.. Tuas kohta alakaa uus pilikki talavi ja nyt tälle talavelle pitäs hommata sellaset oikeet pilkki housut liikkumiseen ja paikalla olloon vaikka ois kylmä tai lämmin ilima nii tarkenis ja sellaset jossa pitkä selkä osa ku sinne viime vuosina kylymä ottanut aika pahasti.ja tilava etu osa ku jonkun verran mahhaa on :) nii toki oishan sinne hyvä allekin jotai vaateita mahtua tietysti pitää olla tuulen ja veden pitävät ja taskuja paljon. Olen miettinyt että jos oisko mitää älyä hommata jostai kellunta puvusta vaan pelkät housu osat ku niissä ylleensä pitkä selkä osa yms taskuja ja sit olen noita miettinyt mut miten lie pakkasella http://www.kalakaapu.fi/kauppa/product_ ... php?p=1209 ja http://www.sissos.fi/tuote/pinewood-tib ... 090080287/

ja hinta haarukka pitää pysyä alle 150e
Mulla on nuo Visionin housut olleet nyt päivittäisessä käytössä kun ulkona töissä ollut. Hyvät ja kevyet mutta ei nuo yksistään mitkään pakkashousut kyllä ole. Hyvällä kerrospukeutumisella noillakin toki voi kylmälläkin pärjätä. Sitä ajattelin itse pilkkihommissa kokeilla talven aikana kun ovat sen verran mukavat. Lämpimämmät housut löytyy kyllä sitten jos tulee tarve.
viitsku
Viestit: 23
Liittynyt: 18:43:22 27.05.2012
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja viitsku »

Hyvin niillä vissun housuilla pärjää. Itellä alla tekniset kalsarit ja fleece-välihousut...just sopivasti kun tulee kuitenkin liikuttuu aika paljon. Yläkerrassa sitten kerroksia enempi ja päällä vissun kahluutakki...eikä kuitenkaan ole tönkkö-olo, vaikka niin vois kuvitella. Linkistä ku rullaa alaspäin, niin näkyy kuva ahvenen kanssa: http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... start=7950
Niin...ei siinä niitä housuja näy, mutta yläkerran pukeutuminen :roll:
UkkoMetso
Viestit: 47
Liittynyt: 13:18:52 09.12.2006
Paikkakunta: Eno

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja UkkoMetso »

Juu kiitoksia hyvin palautetta tullut. raikali kerohhan talaven mittaa kokemuksia ja viitsku oletko miten kovilla pakkasilla ollut niissä pilkillä suunilleen, ite suurin osa tulee keväällä pilikkityy maalis hutikuussa nii saattaa et aamulla voi olla 15 astetta yö pakkasta sit päiväl lauhtuu, no tuulee kyl monesti yli 5 m/s tai yli.
viitsku
Viestit: 23
Liittynyt: 18:43:22 27.05.2012
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja viitsku »

No melkein koko viime talven vedin näillä...elikkäs palttiarallaa maksimissaan ehkä -15 oli pakkasta parhaimmillaan. Keväällähän se ei edes tunnu niin kylmältä, kun aurinko lämmittää. Yläkerran kerroksilla oon sitten passaillu kelien mukaan...
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tässä nämä armeijan "tornihousut", vanuvuorauksella. Ei näitä voi tosiaan hengittäväksi sanoa, mutta en viitsi poiskaan heittää, jos näillä tarvetta joskus ilmenee. Mulla oli näitä toisetkin, vanhemmissa oli turkisvuoraus. Vaihdoin ne tyäkaverin kanssa ruotsin armeijan pooloon.
Nämä armeijan poolot etc. ovat käyttökelpoista tavaraa, vaikka pesulapussa lukee että 1994. Ne on tarkoitettu kestämään käyttöä ja aikaa.
Liitteet
IMGP4550.JPG
IMGP4551.JPG
IMGP4551.JPG (72.96 KiB) Katsottu 14230 kertaa
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
stoub
Viestit: 107
Liittynyt: 13:21:00 29.04.2013
Paikkakunta: Vantaa/Savonlinna

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja stoub »

http://www.inttistore.fi/army/vaatetus- ... ousut.html
Tämmöset tuli viimetalvena hommattua ja tyytyväinen oon ollu.
Päällikangas menee kovilla pakkasilla vähän tönköksi mutta ei mitenkään häiritsevästi. Helppo pukea toisien housujen päälle kun vetoketjut aukeaa sivuilta ylös asti.
Selkäosa nousee korkealle joten ei vako paista vaikka joutuiskin vähän kyykkimään :D
Mitoituksia löytyy tosi reiluun kokoon asti joten alle mahtuu vaatetta kyllä.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Maastokuvioiset (MP-10) Pakkashousut.
Lämmin Finn-Fill vuori
Rip-Stop kangas
vetoketjut sivuilla ylös asti.

Näissä maastokuvioisissa taitaa olla eri kangas... kuin vai onko "enstex-kangas" muutettu myyvämpään muotoon.
Noissahan on hyvä juurikin tuo ylös asti avaaminen, että on helpompi pukea ja vetoketjut on tehty kestämään. Jos muistan oikein noita maastokuviollisia rupesi tulemaan 1993-1994 saapumiserien käyttöön suomen armeijan käyttöön. Voin toki muistaa väärin.

Rip-top kudonnalla tarkoitetaan:
verkkokuviotikkauksen vahventamasta rip-stop -kankaasta, joka ei repeä samalla tavalla kuin normaali puuvillakangas. Kankaan pinnalla näkyvät ruudut pitävät syntyneet reiät pieninä, eivätkä anna repeämän laajentua.

Tätä samaa Rip-toppia käytetään teltoissa:
"Jos teltan kankaan tiedoissa puhutaan myös rip-stop -kudonnasta, on edessäsi erinomainen teltta. Rip-top -kudonnalla tarkoitetaan sitä, että peruslangan lisäksi on käytetty vahvempaa lankaa, joka muodostaa kankaaseen kestävän verkon. Tämä estää myös kankaaseen tulleen reijän suurenemisen. Rypistymätön kangas säilyttää myös vedenpitävyyden mahdollisimman pitkään"

Joten onhan noi "hinnakkaat", mutta tuossa on yksi vaihtoehto pilkkihousuiksi. Oliko pohjoisenjoella nämä Rip-top maastokuviolliset pakkashousut kokeilussa, vai ne "enstex-kankaasta" väännetyt?
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Onkos kokemuksia tästä inuitin puvusta ?
Jos kokeilisi tälle talvea tämmöstä pilkille ja muuhun ulkoiluun.

Lähinnä kiinnostaa tuo hengittävyys, pitääkö kutiansa, kahiseeko kuinka paljon ja onko nuo vetoketjut kainalossa toimivia ?
Ja muut asiat tietenkin, mitä nyt ei tule mieleen.

http://www.kalakaapu.fi/kauppa/product_ ... php?p=1432
Avatar
ak82
Viestit: 220
Liittynyt: 16:53:04 09.09.2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Pilkki vaatteet

Viesti Kirjoittaja ak82 »

Nocturnal Animal kirjoitti:Ite kävin äsken investoimassa Wild:in arctic pro haalarit. Äkkiseltään ei löydy muuta moitittavaa kuin hinta. Pitäis olla lämmin, hengittävä ja vedenpitävä, myös taskuja löytyy sopivasti meikäläisen makuun. Erityis kiitosta täytyy antaa hyvästä kauluksesta ja hupusta, niin ei ehkä ois niskat jumissa joka reissun jälkeen.

Aika sitten näyttää, että tekeekö noilla mitään, mutta ei ne ainakaan entisiä kelluhaalareita huonommat voi olla.
Näitä itse harkinnut kun haalaria vaihtoehdoksi arponut. Onko susta parissa vuodessa tullut tyytyväinen vai tyytymätön käyttäjä?

Noita vissun kalastuspöksyjä suosittelen kaksi osaiseen ratkaisuun varauksetta. Mulla pari vuotta ollut periaatteessa kesäkelit poislukien kovassa käytössä. Piti alkuun jopa kunnon sateet mutta enään en niillä sadetta pitelisi. Mielestäni pilkkikäytössä loistavat. Kelin ja oman kylmän keston mukaan alle vaatteita. Tammikuussa tuli näillä kökittyä -32 pakkasessa pohjoisen lyhyitä päiviä mutta ei housujen takia kylmä tullut. Sormet siellä jääty kun piti loputkin pintaverenkierrosta himmata camelilla...
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: Pilkki vaatteet

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

ak82 kirjoitti:
Nocturnal Animal kirjoitti:Ite kävin äsken investoimassa Wild:in arctic pro haalarit. Äkkiseltään ei löydy muuta moitittavaa kuin hinta. Pitäis olla lämmin, hengittävä ja vedenpitävä, myös taskuja löytyy sopivasti meikäläisen makuun. Erityis kiitosta täytyy antaa hyvästä kauluksesta ja hupusta, niin ei ehkä ois niskat jumissa joka reissun jälkeen.

Aika sitten näyttää, että tekeekö noilla mitään, mutta ei ne ainakaan entisiä kelluhaalareita huonommat voi olla.
Näitä itse harkinnut kun haalaria vaihtoehdoksi arponut. Onko susta parissa vuodessa tullut tyytyväinen vai tyytymätön käyttäjä?

Noita vissun kalastuspöksyjä suosittelen kaksi osaiseen ratkaisuun varauksetta. Mulla pari vuotta ollut periaatteessa kesäkelit poislukien kovassa käytössä. Piti alkuun jopa kunnon sateet mutta enään en niillä sadetta pitelisi. Mielestäni pilkkikäytössä loistavat. Kelin ja oman kylmän keston mukaan alle vaatteita. Tammikuussa tuli näillä kökittyä -32 pakkasessa pohjoisen lyhyitä päiviä mutta ei housujen takia kylmä tullut. Sormet siellä jääty kun piti loputkin pintaverenkierrosta himmata camelilla...
Erittäin tyytyväinen oon edelleen. Luultavasti yli 100 käyttöpäivää takana ja haalarit paria koukunreikää lukuunottamatta täysin ehjät. Plussaa erittäin hyvistä taskuista, ylösasti aukeavista lahkeen vetoketjuista, istuvuudesta, hyvästä hupusta, kestävyydestä, sisäpuolen henkseleistä, lämpimyydestä ja hengittävyydestä. Kaikki kelit on nähty -30 aina +10 ja tyvenestä myrskytuuleen. Miinusta vedenpitävyydestä. Jos sataa vettä oikeesti paljon ja istuu niin ahteri kastuu iltapäivällä. Mullahan on ne vanhemmat sillä kahisevalla ja vähän kiiltävämmällä pintakankaalla. Uudemmissa on vähän tukevampi se pintakangas. Liekkö vielä paremmat.

Nämä haalarit päällä, mikään muu ei oo pakkaskelillä rajoittanu päivän pituutta kuin se että lähteekö auto illalla käyntiin :bigboss: . Vesisateelle on sitten parempiakin vaihtoehtoja.
Avatar
ak82
Viestit: 220
Liittynyt: 16:53:04 09.09.2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja ak82 »

Tuolla käyttömäärällä mitä oot vetänyt voi jo kokemuksella puhua. Kiitokset. Pitänee käydä jossain sovittelemassa niskaan.
Avatar
kirppu
Viestit: 3056
Liittynyt: 09:01:56 14.10.2006
Paikkakunta: Pielavesi
Viesti:

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Mina olen miettinyt tuota Wildin kaksiosaista haalaria. Onko siitä kellään kokemusta?
Pohjosissa varsinkin tuo kaksiosainen puku on plussaa kun liikettä on paljon ja kelit vaihtuu äkkiä.
-ahven on paras kala-

[email protected]
Avatar
AriSalo
Viestit: 382
Liittynyt: 21:34:41 27.12.2010
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja AriSalo »

Miul on Wildin Arctic Pro-haalarit. Ensimmäisistä purkautu monesta paikasta ompeleet sekä tarrakiinnitykset Tosi kiva vetää lerssi ulos, ku karkee tarra hioo makumutteria vasemmalta ja oikeelta ..tana. No menivät takuuseen.
Seuraava yksilö tuli testatuks niin pakkasessa, tuulessa ja räntäsateessa. Ja taas lystiä piisas, ku räntäkelillä vesi valu pitkin persvakoa ja keleksiä jakkaralta noussessa. Ei menny takuuseen, koska olen kuulemma repinyt ja riuhtonut sekä haalarit olleet erittäin kovassa käytössä. Nii, onhan mie käyny n. 30kertaa pilkillä, vetänyt romut pulkassa ja jonain päivänä porannu jopa puolentusinaa reikää, istuskelua tuo miun pilkkiminen tuppaa olemaan.
Vesikelillä ja kovassa tuulessa apukeinona vilua vastaan toimii 300:n litran jätesäkki tai Savotta-sadeviitta.
Ihmejuttu, kun 80-luvulla tehdyt haalarit toimi melkein 30 vuotta(yli 1000) pilkkireissua ja silloin hiihdettiin, tarvottiin paksus lumessa ja porattiin kymmeniä reikiä päivässä. Norttitaskun vetoketjun tosin jouduin uusimaan vuosien saatossa.
Nää Arctic Pro-haalarit ei miulta kiitosta saa muista, kuin taskuista. Jos vielä joudun haalarit uusimaan, niin valinta on satavarmasti joku muu. Pitäkööt tunkkinsa ja turkkinsa. Ugh, olen puhunut.
Lukkovalikoima hintoineen: https://photos.app.goo.gl/Qv2L5zH14TM4ZU3y5 (klikkaa hiiren oikealla ja avaa omaan välilehteen ni, johan aukeaa)
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

AriSalo kirjoitti: Nää Arctic Pro-haalarit ei miulta kiitosta saa muista, kuin taskuista. Jos vielä joudun haalarit uusimaan, niin valinta on satavarmasti joku muu. Pitäkööt tunkkinsa ja turkkinsa. Ugh, olen puhunut.
Olipas hyvä, että tuli muitakin näkemyksiä. Nyt niitä on jo kahenlaisia, hyviä ja huonoja :mrgreen: . Mitkään sadekelin haalarit nämä ei tosiaan oo.

Meikähän liikkuu yleensä aina kävellen ja reikiäkin tulee kairattua melkonen määrä joka reissu. Tämäkin pitää osittain lämpimänä, mutta toisaalta ei tarvi kylpeä hiessä. Jos nyt joutusin ostamaan uudet pakkaskelin haalarit, niin ne ois satavarmasti juuri nämä samat. Vesikeleille ois tarkotus hommata jossain välissä Ursuitti.
Raikali
Viestit: 288
Liittynyt: 14:22:35 23.10.2012
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Raikali »

Onko antaa vinkkiä mistään d-mitoituksella tai edes sinnepäin olevasta pilkkihaalarista? Sukulaiselle joululahjaksi menossa, n 175 cm pitkälle ja vatsakkaalle miehelle. Tuppaa nuo isot koot olemaan niin kauhean pitkiä sitten etteivät sen puolesta enää käy. Toki jos ei muuta niin pitää vaikka lyhennyttää lahkeet sit erikseen...
Avatar
Kalataitaja
Viestit: 303
Liittynyt: 14:56:29 13.02.2007
Paikkakunta: Pohojonen

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja Kalataitaja »

Nocturnal Animal kirjoitti:
AriSalo kirjoitti: Nää Arctic Pro-haalarit ei miulta kiitosta saa muista, kuin taskuista. Jos vielä joudun haalarit uusimaan, niin valinta on satavarmasti joku muu. Pitäkööt tunkkinsa ja turkkinsa. Ugh, olen puhunut.
Olipas hyvä, että tuli muitakin näkemyksiä. Nyt niitä on jo kahenlaisia, hyviä ja huonoja :mrgreen: . Mitkään sadekelin haalarit nämä ei tosiaan oo.
Meikähän liikkuu yleensä aina kävellen ja reikiäkin tulee kairattua melkonen määrä joka reissu. Tämäkin pitää osittain lämpimänä, mutta toisaalta ei tarvi kylpeä hiessä. Jos nyt joutusin ostamaan uudet pakkaskelin haalarit, niin ne ois satavarmasti juuri nämä samat. Vesikeleille ois tarkotus hommata jossain välissä Ursuitti.
Ostin Prisman asiakasomistajapäiviltä tämä kehutut&haukutut Wild Arctic Pro -haalarit. Vaikuttavat kyllä hintaansa (186 eur) nähden varsin laadukkailta. Nämä ovat uudempaa mallia, kangas sellaista mukavan pehmeän oloista. Tuleva talvi sitten näyttää tekee niillä mitään :roll:
Jokaisella on omat possunsa.
*Konna*
Viestit: 227
Liittynyt: 16:48:37 13.03.2011

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja *Konna* »

Olen kahteen otteeseen käynyt tuota uudempaa versioita katsomassa, mutta saanut kuitenkin perusteltua itselleni, että vanhalla vielä pärjää. Viides kausi aktiivisessä käytössä lähtenyt käyntiin. On niihin parit tarrat jo keretty vaihtaa ja pari kairan viiltämää reikää parsittu.

Mielestäni materiaali on uudessa vahvempaa, paremmat taskut ja ison vetoketjun alaosa on saatu paremmaksi. Lantiovyötäkin oli muutettu tähän versioon. Huppuhan tuossa on mielestäni loistava.

Ainoa minkä tuosta haalarista olen miinusta löytänyt niin vesikelillä alaselän kohdan "kiristyksestä" tulee ennen pitkää vesi läpi.
reikä jäässä
Viestit: 5
Liittynyt: 17:02:32 17.01.2013

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja reikä jäässä »

Raikali kirjoitti:Onko antaa vinkkiä mistään d-mitoituksella tai edes sinnepäin olevasta pilkkihaalarista? Sukulaiselle joululahjaksi menossa, n 175 cm pitkälle ja vatsakkaalle miehelle. Tuppaa nuo isot koot olemaan niin kauhean pitkiä sitten etteivät sen puolesta enää käy. Toki jos ei muuta niin pitää vaikka lyhennyttää lahkeet sit erikseen...

löysitkö sopivia hualareita?

itte saman pituinen ja sama ongelma.
lyhentäminen menee aika vaikeaksi lahkeessa olevan vetoketjun takia,tai itseltä se ei ainakaan onnistu ja luottolyhentäjä ei halua edes yrittää.
Avatar
AriSalo
Viestit: 382
Liittynyt: 21:34:41 27.12.2010
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pilkkivaatteet

Viesti Kirjoittaja AriSalo »

reikä jäässä kirjoitti:
Raikali kirjoitti:Onko antaa vinkkiä mistään d-mitoituksella tai edes sinnepäin olevasta pilkkihaalarista? Sukulaiselle joululahjaksi menossa, n 175 cm pitkälle ja vatsakkaalle miehelle. Tuppaa nuo isot koot olemaan niin kauhean pitkiä sitten etteivät sen puolesta enää käy. Toki jos ei muuta niin pitää vaikka lyhennyttää lahkeet sit erikseen...

löysitkö sopivia hualareita?

itte saman pituinen ja sama ongelma.
lyhentäminen menee aika vaikeaksi lahkeessa olevan vetoketjun takia,tai itseltä se ei ainakaan onnistu ja luottolyhentäjä ei halua edes yrittää.
Miekii oon lyhytjalkane ja ongelmana pitkät lahkeet. Ongelma poistuu ja tilanne jopa paranee, kun saappaan varrelle sijoittaa sentin leveän auton sisärenkaasta(punainen) leikatun suikaleen, jonka laittaa haalarinlahkeen päälle sopivalle korkeudelle. Myös silikoninen o-rengasnauha ajaa saman asian.
Lumi- ja jääkökköjen muodostuminen lahkeensuuhun vähenee, saapas mahtuu paremmin jalkaan pohkeen kohdalta eikä vesikään solahda saappaaseen, jos sattuu pulimaan vedessä.
Lukkovalikoima hintoineen: https://photos.app.goo.gl/Qv2L5zH14TM4ZU3y5 (klikkaa hiiren oikealla ja avaa omaan välilehteen ni, johan aukeaa)
Vastaa Viestiin