Kirjautuminen

Eckerön uusivuosi 07-08

Käyttäjän arvio:  / 0
HuonoinParas
Jouluna mietittiin, mitä tehdä uutena vuotena, toisin sanoen mihin mennä kalaan. Joltain lipsahti sitten Eckerö, niin sinnehän sitä piti sitten mennä. Laivamatkan varaus tapanina oli hiukan vaikeampaa, mutta onnistui. Majoituksen metsästys oli helpompaa, tilaa oli. Alebo-campingista suht edukas mökki varaukseen ja menoksi.
Hinta naftoineen, majoituksineen ja laivamatkoineen auto mukana oli tasan satku per lärvi.
Matkahan suoritettiin pahan silmän alla...

Analkinin Cherokee pullisteli, kun pääsimme satamaan. Oli meillä sen verran tavaraa. Kaljatkaan ei meinannut mahtua mukaan, ellemme olisi siirtäneet niitä tasaisesti tuulensuojaan automatkalla.

Aamulla keli oli lupaava. Mette oli luvannut tuulen hellittävän ja auringon pilkahtelevan. Ainoa, mikä ei näyttänyt helpottavan oli mainingit.

Aallot meni komeesti äijien yli, tönien ja houkutellen meitä uimiaan. Onneksi kengät piti aika hyvin.

Rakkolevä ei ole koko merestä loppu, aina niitä vähän jää jonnekkin jemmaan.

Ensimmäisenä uimakouluun joutui Anakin. Allto söi miehen. Sitten menin minä. Jouduin oikein kroolaamaan ja kaikki kamat mitä oli taskussa kastui. Puhelimesta meni kaikki toiminnat, vieläkään ei inahdakkaan. Kai se suli sisältä?
Kävimme Anakinin kanssa vaihtamassa kuivat pipot, mutta minä jäin nukkumaan, Anakinin mennessä takaisin uimaan. Raipekin kerkesi käydä illan suussa vetää kroolia.

Illan auringonlasku oli komeaa katseltavaa, ilma oli lämmin ja hiukan keväinenkin.

Maisemat oli komeita, hieno paikka.

Laajakulmalla on kiva katsoa niemenkärjessä törröttävää kalamiestä.

Aallot syö kalastajan milloin hyvänsä.

Kalastusta lahdelmassa.

J-P heittelee kuohuissa.

Seuraavana päivanä kaloja alkoi näkymään jo haavissakin. Tärppi-soppa loppui. Esimerkkinä J-Pn nätti Tantero.

Keli ei ollut enää niin mukava, kuin edellisenä päivänä. Tuuli oli kääntynyt pohjoiseen ja illemmalla alkoi tulla räntää taivaalta.

Keskitimme kalastusta enemmän riutoille, kuin saarten laitamille. Ihmeen vähän tapahtumia oli kärjissä.

Raipekin änkesi kalamiesten joukkoon nätillä siialla, joka otti ihan rantamatalasta oranssiin katkaperhoon, joka oli sivutapsissa.

Illalla sitten odoteltiin vuodenvaihdetta. Perinteisesti vuoden ekat perhonheitot tehdään mereen heti vuodenvaihteen jälkeen. J-Pn rokastus hiukan hidasti aloitusta, mutta kyllä siitä selvittiin.

Seuraavaan kuvaan voikin sitten päättää tämän rapsan. Eiköhän materiaalin jatkon taso selviä tuosta kuvasta.

Videossa uutta kivaa...
 Mediakortti (pdf) Ɩ Kalamies.com sivuston  rekisteriseloste  Ɩ Sivuston yleiset säännöt